zaterdag 2 augustus 2014

Collistar mascara infinito waterproof & Twist eyeshadow Venice

Collistar mascara infinito waterproof & Twist eyeshadow Venice 
De Ti Amo Italia Lente/zomerlook heeft ons op een prachtige reis door Italië geleid en ik ben nu bij de eindbestemming aanbeland. Ik heb symbolisch gekozen voor Venetië omdat dat ook mijn echte vakantiebestemming is :) De laatste twee items uit de Ti Amo Italia collectie die ik je wil laten zien zijn de Mascara infinito waterproof en de Twist Ultra Shiny eyeshadow in 110 Venice.


Twist Ultra Shiny eyeshadow 110 Venice is één van de twee Twist eyeshadows uit de Ti Amo Italia collectie, 110 Venice is een zeeblauwe tint en 109 Florence zachtroze. Vorig jaar ben ik in Augustus een dagje naar Venetië geweest en de blauwe oogschaduwtint die Collistar de naam Venetië gaf heeft dezelfde blauwe kleur als de Venetiaanse lagune. Blauw met een tikkeltje grijsgroen en de shimmer doet denken aan de zon die op het water schittert.


De cremige textuur van de oogschaduw voelt prettig aan en door de ronde stick voelt het aanbrengen zacht en comfortabel. Deze sticks zijn fijn als je enkel een vleugje kleur op je oogleden wilt, twee of meer Twist eyeshadows mengen is ook geen probleem maar voor precisie make-up looks zou ik deze sticks niet snel gebruiken, daarvoor ben ik niet handig genoeg met oogmake-up maar zoals ik al zei, voor een mooi vleugje kleur met shimmer zit je bij deze twist oogschaduwstick helemaal goed.


Normaal gezien ben ik niet zo gek van Waterproof mascara omdat ze nogal lastig te verwijderen zijn, vaak moet je zelfs met een twee fasen remover toch wat geduld hebben en vaak weegt dat niet op tegen het resultaat van de mascara. Mijn ervaring met waterproof mascara's tot nu toe was toch wel dat de waterproof formule ervoor zorgde dat ik niet zulke lange wimpers met de mascara kon creëeren als met een gewone mascara.

De Mascara infinito waterproof in extra black belooft gekrulde en glanzende wimpers zonder klontjes. Eens zien of deze mascara zijn belofte waar maakt.


Het antwoord: Ja en nee dus, voor een waterproof mascara vind ik het resultaat erg mooi want meestal verlengen die niet zo, maar omdat ik flink wat laagjes heb aangebracht zijn er toch een paar wimperhaartjes die aan elkaar zitten, met een wimperkammetje of oude mascaraborstel kan je ze mooi scheiden maar ik kon die van mij natuurlijk net weer niet vinden. Maar het over verlengende resultaat ben ik erg te positief.


De kleur van de mascara is diepzwart en ook op broeierige en vochtige dagen bleef hij onberispelijk zitten, geen panda oogjes dus. Wel was het verwijderen een intensief klusje, ook met mijn twee fasen reiniger was geduld echt wel een noodzakelijk kwaad want anders krijg je deze mascara er niet goed af en blijven er restjes aan de aanzet van je wimpers zitten.

De oplossing: geduld, een goede remover en 3 wattenschijfjes. Ik knip er eentje doormidden, die drenk ik in de remover en leg die twee halfjes op mijn wimpers, dit laat ik even inwerken en dan strijk ik ze zachtjes van mijn wimpers af. Vervolgens pak ik twee schone wattenschijfjes en die gebruik ik wel helemaal om ook zo alle oogschaduw en wenkbrauwmake-up weg te halen.


Hierboven zie je nog een swatch van de oogschaduw in Venice en de zwarte waterproof mascara. Zo aangebracht is de oogschaduw erg aanwezig en als je de kleur zo wilt houden kan je het beste een paar strepen oogschaduw op het ooglid aanbrengen en vervolgens met een penseeltje de lastige plekjes even aastippen voor een zo egaal mogelijk resultaat. Voor een zacht vleugje kleur breng je een streep oogschaduw aan die je vervolgens met je vingertoppen over je ooglid uitklopt zoals je een oogcème zou aanbrengen.

Twee mooie producten dus voor een mooie zomerse ooglook. Er zijn onlangs trouwens ook nog twee mooie nieuwe Twist eyeshadows in miniformaat gelanceerd, de Twist XS eyeshadow is verkrijgbaar in het zilvergrijze Platino en het roségouden Oro Rosa. Al deze Collistar producten zijn verkrijgbaar bij Collistar verkooppunten waaronder parfumerie Douglas.


Shopping Night_468x60

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)