donderdag 31 juli 2014

Dolce & Gabbana Light Blue limited editions summer 2014

Dolce & Gabbana limited editions summer 2014
De originele Light blue pour femme en pour homme vind ik al goddelijk maar sinds enkele jaren brengt Dolce & Gabbana tijdens de zomer een limited edition variant van de dames en herengeur uit die zijn geïnspireerd op een Italiaanse vakatiebestemming. De Eolische eilanden zijn hele kleine eilandjes voor de kust van Sicilië, ze zijn beroemd om hun vulkanische landschap en bijzonder mooie uitzicht wat zich uitstrekt van Panarea tot Vulcano. Als je de geuren ruikt en de plaatsen waarop ze zijn geïnspireerd tot nadere inpectie onderwerpt dan is een Italiaanse zomeravond het eerste wat in mij opkomt.

De twee geuren staan symbool voor een reis van twee geliefden en de reis begint in Panarea. Op het eiland Basiluzzo is het leven heerlijk, vrije geesten leven zich uit op nachtelijke feestjes en zonnige dagen op het strand. Om de drukte te ontvluchten neemt het verliefde koppel de boot naar Vulcano, op zoek naar de ruige natuur en mythologie. De krater van de vulkaan in combinatie met de krachtige rotsen en het zwarte zandstrand zijn nog mystieker onder een heldere hemel vol sterren.


Soms lees ik een persbericht en denk ik ja tuuuurrrrlijk, Dolce & Gabbana omschrijven de geuren als een warme streling van de wind, de zee tijdens mediterrane nachten en de geur van een zongebruinde huid in de avond en misschien ligt het aan mij, maar ik ben het daar volkomen mee eens. Beide geuren zijn ware Italiaanse verleiders en goddelijk zomers.

Voor mij een reden om deze geuren mee te nemen op een korte vakantie naar het Gardameer in Italië. En wat zo heerlijk is, als je een parfum op vakantie draagt doet het daarna altijd terugdenken aan die mooie zomerdagen vol ontspanning en zon. Voor de vakantie deden deze parfums mij al denken aan Italiaanse zomeravonden maar na die reis was dat gevoel alleen maar versterkt. Ben je inmiddels al nieuwsgierig geworden naar de geuren?


Escape to Panarea opent met Calabrese bergamot en peer waarna nachtelijke jasmijn en oranjebloesem met hun verleidingskunsten tevoorschijn komen. Grijze amber, patchouli, tonkabonen en muskus vormen de warme, sensuele basis. In deze geur herken ik de originele Light Blue in de verte maar deze variant is veel warmer en zwoeler dan het origineel. Erg sensueel en vrouwelijk en op en top Dolce & Gabbana.

Discover Vulcano is een onweerstaanbare herengeur, ik hou hier enorm van en ben ook erg blij dat manlief de geur ook waardeert (anders zou hij hem alsnog moeten dragen om mij een plezier te doen ha!). Italiaanse citroen en gember openen de geur waarna grasachtige cipressen en lavendel de geur van een zomerse maar toch zwoele toets voorzien (die warme zomerbries). Vetiver uit Haïti, cederhout en muskusachtige ambrox vormen de mannelijke basis. Toen ik deze geur voor het eerst rook was ik meteen verkocht, wat een lekkere geur is dit zeg, krachtig, zwoel en toch zomers fris.


Op de verpakkingen staan afbeeldingen van de eilanden en hoewel ik wegens ruimtegebrek de meeste doosjes wegdoe zijn deze simpelweg te mooi om weg te doen maar ik heb een praktische oplossing gevonden, ik gebruik de voorkant van de verpakking van Escape to Panarea nu als boekenlegger.


Voor de Light Blue fans zijn dit natuurlijk weer mooie items om aan de verzameling toe te voegen maar voor alle parfumfans zijn dit gewoon echt twee hele mooie geuren uit de koker van Dolce & Gabbana. Ik was een tijdje boos op ze omdat ze de Dolce & Gabbana pour femme (in de rode verpakking) een update hadden gegeven die ik lang niet zo lekker vond als het origineel.

Na de lancering van deze geur is dat ze vergeven, al blijf ik zoeken naar de 'oude' Dolce & Gabbana pour femme. Intussen ben ik dolgelukkig met Escape to Panarea voor mijzelf en Discover Volcano voor husband. Deze twee zomerse geuren vind je bij de parfumerie.


Follow on Bloglovin

1 opmerking:

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)