zondag 15 juni 2014

Wat zijn vrije radicalen? en meer antwoorden op beauty vragen.

Boost, het handboek voor lichaam en geest
In mijn artikelen over skincare spreek ik vaak over vrije radicalen en ik liep al met het idee rond om hier eens een uitleg over te geven tot ik het boek Boost van Goedele Leyssen ging lezen. In dit boek vind je tools om een relaxter, gezonder en bewuster leven te leiden en tevens vond ik hier de meest heldere uitleg over vrije radicalen en het nut van antioxidanten die ik tot nu toe ben tegengekomen.

Dus deze tekst uit Boost wou ik graag met je delen.

Fragment uit Boost van Goedele Leyssen 
Daarom hebben we dus anti-oxidanten nodig. Het is eigenlijk een soort landje veroveren of stratego wat er in je lichaam plaatsvind, zorg er dus voor dat je voldoende producten eet die rijk zijn aan anti-oxidanten (oa granaatappels, rozijnen, bosbessen, frambozen, sinaasappels, spinazie, broccoli, wortels, rode uien, aubergine), eventueel nog een supplement van goede kwaliteit slikt voor schoonheid van binnenuit.

Soms vallen de puzzelstukjes ineen, ik heb vorige maand een juice detox gedaan, heb mijn eerste kennismaking met Yoga gehad en ben begonnen aan een paar uiteenlopende boeken over spiritualitet, detoxen en bewust leven met aandacht.

Boost is een geweldig handboek als je eigenlijk wel wilt maar niet goed weet waar te beginnen. Goedele schrijft helder en duidelijk met af en toe een komische noot en leuke verwijzing (ik kan mij Nadja Auermann ook nog goed voor de geest halen Goedele, oh man die benen!).


Goedele was twaalf jaar lang beauty-gezondheids-en wellnessjournaliste bij een Vlaamse Glossy en heeft dus al het een en ander voorbij zien komen qua gezondheid en beauty. Het drukke bestaan als journaliste begon haar echter op te breken maar juist door haar werk kwam ze op het pad van Kundalini yoga terecht. Haar ervaringen en de opgedane wijsheden deelt ze met jou in het fantastische handboek Boost een echte aanrader.


2 opmerkingen:

  1. Lijkt me een interessant boek! Gaat ze er ook verder op in dat je ook vrije radicalen nodig hebt? Ik ben hier al langere tijd mee bezig om dit te bestuderen ook dat je niet teveel antioxidanten moet binnen krijgen, zeg maar opzoek naar de juiste balans, reuze interessant allemaal hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou ze benadrukt in een ander stukje dat het met name gaat om het teveel aan vrije radicalen die ontstaan door bijvoorbeeld chronische stress. Het is echt een tof boek en vond dit stukje zo helder dat ik het vast wou plaatsen. Ben nog druk aan het lezen :)

      Verwijderen

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)