vrijdag 23 mei 2014

Versace Bright Crystal Absolu

Versace Bright Crystal Absolu 
Het eerste wat in mijn gedachten schoot toen ik de visual voor Versace Bright Crystal Absolu zag was de Versace campagne voor lente/zomer waarin Carolyn Murphy een prachtige roze japon droeg. Dezelfde heldere roze tinten komen terug in de flacon van Bright Crystal Absolu.
Mario Testino voor Versace  lente/zomer 2007 

De geur is een intense variant op de populaire Versace geur Bright Crystal. De intensere geurconcentraties en langere houdbaarheid op de huid maken van Bright Crystal Absolu een bijzondere geur voor haar liefhebbers maar tegelijkertijd is het ook een fijne geur voor degenen die de originele Bright Crystal misschien te licht vinden.


Bright Crystal Absolu is verleidelijk, vrouwelijk en transparant maar uiteraard met de onmiskenbare glamour van Versace. De geur heeft dezelfde glamour en luchtigheid als de japon uit de Versace campagne uit 2007.

De geur opent met frisse yuzu en sappige granaatappelpitjes die samen voor een friss en puur openingsakkoord zorgen. Framboos en de elegante pioenroos vormen samen met magnolia en lotusbloem het vrouwelijke, heldere hart van de geur. De basis van musk, plantaardige amber en acajou hout zorgt voor een sensuele finish.


De flacon is uitgevoerd in transparant fuchsia wat meteen de aandacht trekt. De facetgeslepen dop doet denken aan een prachtige edelsteen en is in mooi contrast met de vrij strakgeslepen flacon. Heel erg speels, heel erg Versace. De doos is ook een plaatje om te zien, meestal geef ik niet veel om de verpakking van een geur (die belanden toch in de papierbak) maar deze doos vind ik eigenlijk te mooi om weg te doen. Zachtroze met een metallic print die ook kenmerkend is voor het modehuis Versace.


Mijn interesse in mode was al jong gewekt, al vanaf mijn 14e schetste ik japonnen en hoopte ik dat ik op een dag Gianni Versace zou ontmoeten als ik in Italië was maar helaas was dat een echte jeugddroom. De modeopleiding heb ik jammer genoeg nooit gevolgd maar mijn liefde voor Versace is gebleven.

Zo hoop ik stiekem nog steeds dat ze op een dag besluiten om de geur Blonde te herlanceren, Blonde was een ode aan Donatella, gecreëerd door Gianni en een weelderige wolk van onder andere tuberoos, gardenia, viooltjes en neroli. Wat zou ik die geur graag nog eens dragen.


Bright Crystal absolu is iets heel anders en toch typisch Versace, ik vind het heel mooi dat veel van de Versace geuren echt uitrstalen waar het modehuis voor staat, glamour en übervrouwelijke silhouetten. Versace Bright Crystal Absolu is verkrijgbaar in een 30, 50 en 90ml eau de toilette.

Follow on Bloglovin

1 opmerking:

  1. Klinkt erg goed deze geur! Wat een prachtige fles en zeker haar jurk! Fabulous!!! Waarom ga je niet alsnog een opleiding volgen? Je bent nog zo jong!

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)