donderdag 1 mei 2014

The Body shop Blueberry body butter & body scrub

The Body shop Blueberry body butter & body scrub 
In 1992 introduceerde The Body Shop de eerste Body Butter, oprichtster Anita Roddick wou een vol en romig product dat als boter op de huid aan zou voelen. De iconische Body butters hydrateren en verzorgen de huid tot wel 24 uur lang en zitten vol eerlijk ingekochte ingrediënten. Elke body butter bevat minstens één ingrediënt dat via Community Fair Trade wordt ingekocht om kleine lokale producenten een kans te geven op een betere toekomst.

De Body Butter is verkrijgbaar in diverse uiteenlopende geuren en zo nu en dan komt er een geur uit als special edition. Ditmaal is het de beurt aan de friszure Blueberry. Bosbessenzaadolie is rijk aan vitamine E en essentiële vetzuren die de huid langdurig hydrateren en verzorgen. Ook bevatten de producten uit deze lijn Community Fair Trade cacao en sheabutter uit Ghana. Ik vind de Body butters altijd enorm fijn om handmassages mee te geven want ze zijn zo lekker romig. 


De Blueberry is voor de die-hard Body Shop fans een oude bekende, ik had zelfs nog een lege pot liggen (ik gooi mijn lege potten meestal niet weg (als ik dat doe breng ik ze goed weg zodat ze gerecycled worden) maar bewaar ze om allerlei spulletjes in op te bergen. 

Blueberry heeft een friszure geur, wel iets waar je van moet houden. De Body Butter heeft de vertrouwde rijke textuur en de Blueberry Body scrub-gelee doet, zoals de naam al doet vermoeden, een beetje denken aan bosvruchtenjam. Een volle gelachtige textuur boordevol fijne scrubdeeltjes voor het betere scrubwerk. Ik houd ervan als de scrubdeeltjes niet smelten als ze in contact komen met de huid en met deze scrub kan je eindeloos doorscrubben. Deze scrub heeft dezelfde fijne textuur als de Raspberry body scrub, echt heerlijk! 

Naast de scrub en body butter zijn er ook een body lotion, shower gel en lip butter verkrijgbaar. Een fijne complete productlijn met een fijne frisse geur voor de lente en zomer. Vooral de scrub is ideaal om je huid goed voor te bereiden op een selttanner of het zonnetje. 


4 opmerkingen:

  1. Those products look amazing! Thanks for sharing :) Now I want to try their blueberry body butter...I bet it smells incredible.

    xo Azu

    www.raven-locks.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben niet de die hard fan van de Body shop maar wel regelmatig, al jaren eigenlijk, spulletjes gekocht. Ik vind over het algemeen de bodybutters wel fijn. Deze ken ik niet, ik ga 'm zeker 's besnuffelen als ik bij de Bodyshop ben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben wel nieuwsgierig naar de geur van deze butter. Ik ben niet van alle geuren fan. Zo vind ik de aardbeiengeur bijvoorbeeld helemaal niet lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. These look great (and delicious lol)! I wish we had this brand in Israel.

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)