zondag 18 mei 2014

Mary Poppins 50th Anniversary edition Blu-Ray release & winactie

Mary Poppins 50th Anniversary edition Blu-Ray 
Mary Poppins is een film over een nanny die op een dag aanklopt bij de familie Banks. Eerdere nanny's hielden het niet lang uit bij de twee maar Mary is alles waar de kinderen van droomden. Ze neemt Jane en Michael me op een fantastische reis vol muziek en fantasie. Deze film zit vol humor, zang en dans maar ook hier en daar een serieuze noot.

Mijn favoriete scène uit de film is die boven op de daken als de schoorsteenvegers een heuse show opvoeren. Ik krijg altijd enorm veel energie van die prachtige klassieke filmscène. Dick van Dyke is briljant en enorm charismatisch. Als Mary, een piepjonge Julie Andrews, begint te zingen over het vogelvrouwtje schiet ik altijd vol. Het is echt een film vol emotie en plezier.

Aangezien het alweer 50(!) jaar geleden is dat deze film uitkwam is er een speciale 50th Anniversary edition Blu-Ray uitgebracht. Het is meteen de eerste keer dat deze film op Blu-Ray verschijnt en de film is gerestaureerd en geremasterd waardoor de beeldkwaliteit aanzienlijk is verbeterd. Ook het magische gevoel van Mary Poppins ervaren? Ik mag één Blu-Ray weggeven, alles wat je daarvoor moet doen is het winformuliertje invullen. Succes!




Ken je Mary Poppins al en smaakt het verhaal naar meer? Dan is Saving Mr. Banks een must see, Saving Mr Banks vertelt hoe de film Mary Poppins tot stand is gekomen en dan blijkt dat achter het blije verhaal een verdrietige maar toch ook mooie jeugd schuilging. Een ultieme filmavond plannen of lekker films kijken op een regenachtige zondagmiddag? Eerst Saving Mr. Banks kijken en dan Mary Poppins, je bent minstens 4 uur zoet en je zal daarna supercalifragilistiexpialidocious voelen!


1 opmerking:

  1. Mary Poppins heb ik al op DVD, dus ik wens iedereen die een kansje maakt heel veel succes! Saving Mr Banks had ik zoooo graag in de bios willen zien, maar helaas kwam het er niet van. Maar deze film kwam daarom direct op mijn wish-list, en gaat er zeker komen. Het lijkt me enorm leuk om het verhaal achter de plannen van het maken van de Mary Poppins film te kennen. Daarbij, Emma Thompson en Tom Hanks hebben dit fantastisch neergezet!
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)