dinsdag 29 april 2014

Dr Hauschka rozencrème

Dr Hauschka rozencrème 
Vraag mij niet waarom maar ik vond de cosmetica van het merk Dr Hauschka iets uitstralen waardoor ik er me eigenlijk nooit echt in verdiept heb. Onlangs was het merk aanwezig op een groot event voor de beautypers dus eigenlijk kon ik er niet langer omheen.

Aangezien ik wel heel erg geïnteresseerd ben in natuurcosmetica besloot ik toch even bij het merk te gaan kijken en de timing was precies goed. Het enthousiaste en gedreven team wist mij te overtuigen om het toch eens te proberen. Bij Dr Hauscka stelde ik mij altijd hele volle stugge crèmes voor die je met veel moeite over de huid moet verdelen en waar je een glimgezicht van krijgt. Die dag werd de iconische rozencrème in het zonnetje gezet want deze crème had een kleine, hetzij natuurlijke, facelift gehad. De textuur is nu prettiger in gebruik dan voorheen. Eenmaal thuis ging ik er eens rustig voor zitten om de flinke brochure door te lezen.


De Dr Hauschka rozencrème bevat onder andere rozenolie, wilde rozenbottels, heems en sheaboter die de droge, gevoelige en rijpere huid weer in balans brengen. Deze classic verzorgt en beschermt en is ook geschikt voor een huid die last heeft van roodheid en couperose. Rozenolie en wilde rozenbottels zorgen ervoor dat het zelfherstellende vermogen van de huid wordt ondersteund. Sheaboter, rozenbloesem en avocado voorkomen uitdroging terwijl rozen, heemst en sint janskruid de huid voorzien van nieuwe energie.

De rozencrème zorgt voor een vet- en vochtbalans die in harmonie is terwijl de kwetsbare structuur van de huid de verzorging krijgt die ze nodig heeft. Rozencrème is een fijne dagverzorging die in de koude wintermaanden zorgt voor comfort ondanks de kou en ook in de zomer prettig aan zal voelen.


Als je begint aan een huidverzorginsritueel van Dr Hauschka dan raad ik je aan om alles wat je altijd al dacht te weten over huidverzorging even buiten beschouwing te laten en er open minded in te stappen. Bij Hauscka wordt namelijk gewerkt met een holistische benadering, je leert je huid dus als het ware weer om zichzelf te herstellen. Zoiets als fietsen zonder zijwieltjes. Overdag breng je een dagverzorging aan die beschermt en s'avonds gebruik je geen crème want volgens de Hauschka filosofie moet je huid zichzelf op eigen kracht kunnen herstellen en een nachtcrème zou proces verstoren en je huid uit haar ritme halen. Je gebruikt dus enkel de gezichtslotion na het reinigen en that's it.

Ook heel bijzonder van Hauschka is dat de huid wordt benaderd vanuit een tijdelijk huidbeeld. Je huid heeft op verschillende dagen, seizoenen en levensfasen behoefte aan een geschikte verzorging. Een filosofie waar ik mijzelf eigenlijk wel heel goed in kan vinden.


Maar terug naar de rozencrème, mijn allereerste ervaring met de wereld van Dr Hauschka. De rozencrème ruikt naar een weelderig boeket rozen dat in de eerste istantie misschien een beetje overweldigend kan zijn maar ik ben dol op de pure rozengeur dus ik vind het bijna jammer dat de geur na een half uurtje niet meer waarneembaar is.

De textuur van de crème is wel vrij vol en je moet deze crème ook zeker goed tussen je vingertoppen opwarmen voor je de crème soepeltjes over de huid kan verdelen. Eenmaal op de huid voelt de crème als een comfortabel en beschermend laagje dat mijn gezicht niet laat glimmen als een spiegel (dat was een beetje mijn angst). Zelfs s'avonds als manlief de kachel lekker hoog opstookt blijft mijn gezicht comfortabel aanvoelen. Ook op warme dagen voelt deze crème prettig aan op mijn gezicht, mocht deze crème voor hele warme dagen te vol zijn dan is er altijd nog de rozencrème light, een luchtiger variant.

Zo zie je maar hoe je je kan laten misleiden door een gevoel dat je (onterecht) bij een merk kan hebben. Ik ben enorm tevreden over deze crème en de algehele filosofie van het merk is er één waar ik ook volledig achter sta. Ik gebruik ook homeopatische geneesmiddelen bij kwaaltjes, slik celzouten voor mijn hoofdpijn en restless legs dus waarom die denkwijze niet toepassen op mijn huidverzorging?

Mijn ontdekkingsreis in de wondere plantenwereld van Dr Hauschka is net pas begonnen maar ik kan niet wachten om meer te ontdekken. Voor meer info over het merk en de producten check je de Dr Hauschka website.

Deze crème bevat geen synthetische geur- en kleurstoffen en conserveringsmiddelen. Wel bevat de crème extracten uit natuurlijke etherische oliën. Rozencrème proeftube 5ml €4,80 en tube 30ml €21,95



1 opmerking:

  1. Dat klinkt wel goed. Soms moet je inderdaad wel gewoon iets proberen om het te ervaren.

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)