woensdag 19 maart 2014

Givenchy Ombre Couture & Noir Couture Mascara

Ombre Couture Ombre à Paupières Crème Tenue 16h- Waterproof 4 Bleu Soie
In de parfumerie heb ik regelmatig vol bewondering naar de bijzondere borsteltjes van de Givenchy mascara's staan te kijken. Tijd om het toch maar eens te gaan proberen.

De Givenchy Noir Couture mascara 01 Black Satin heeft een romige textuur en zorgt vooral voor veel volume. Op mijn wimpers zorgt dit voor een heel mooi effect al moet ik wel oppassen voor klontertjes aan de wimperpunten.

De Givenchy Noir Couture mascara 01 Black Satin 
De mascara voelt na het aanbrengen zacht en soepel aan op de wimpers, een pluspunt als je niet zo' fan bent van mascara die keihard aanvoelt na het aanbrengen.

Givenchy Ombre Couture Ombre à Paupières Crème Tenue 16h- Waterproof Bleu Soie 4






Ombre Couture Ombre à Paupières Crème Tenue 16h- Waterproof is een oogschaduw in crèmevorm in diepe kleuren en langhoudende formule. Met een dun penseeltje kan je de oogschaduw mooi als eyeliner aanbrengen maar ook een full eyeshadow is een optie. 

Deze blauwe kleur vind ik echt schitterend, ik ben groot fan van donkerblauwe tinten en deze kleur is heel erg mooi. Ook de taupekleur en de groene tint spreken mij erg aan. Hieronder zie je swatches van de blauwe eyeshadow, een overzichtje van de verkrijgbare tinten en twee simpele snelle ooglooks. 

Givenchy Ombre Couture Ombre à Paupières Crème Tenue 16h- Waterproof Bleu Soie 4 swatch

Givenchy Ombre Couture 

Givenchy Ombre Couture 

Givenchy Ombre Couture 

Givenchy Ombre Couture Ombre à Paupières Crème Tenue 16h- Waterproof Bleu Soie 4

Over de oogschaduw heb ik gemengde gevoelens, de pigmentatie is goed hoewel ik een beetje diepgang mis in de kleur. De duurzaamheid van de oogschaduw is ook prima, al kruipt hij na een aantal uren toch in de mijn wenkbrauwplooi en van het verwijderen moet je vooral geen haastklus willen maken. Zelfs mijn Carita oogmake-up remover die zelfs de meest hardnekkige mascara's de baas is heeft moeite met deze waterproof oogschaduw. In dat opzicht maakt hij de waterproof belofte wel helemaal waar. Al met al denk ik niet dat ik nog andere kleurtjes aan zal schaffen en dat ik het toch liever bij mijn favoriete cream eyeshadows houd.

Was dit experiment de moeite waard? Ik vind de kleur van de oogschaduw prachtig maar ik ken cream eyeshadows die fijner werken, beter gepigmenteerd zijn en eenvoudiger te verwijderen. De mascara vond ik heel fijn maar ook daar, het is niet de beste die ik ooit heb gebruikt. Wel ben ik helemaal verliefd op de verpakking van de mascara, die is echt superchic.

Givenchy is in België exclusief verkrijgbaar bij enkele filialen van Ici Paris XL. In Nederland vind je Givenchy make-up online in de Douglas online shop.


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)