donderdag 13 maart 2014

Ahava Comforting cream & Extreme night treatment

 Ahava Comforting cream & Extreme night treatment 
Mijn huid kan nog wel eens heel erg gevoelig reageren op temperatuurschommelingen tijdens de seizoenswisseling en het warme weer van de afgelopen weken was echt genieten maar mijn huid was er minder blij mee. Overdag al flink wat zon (ik hoop dat je ook aan een SPF gedacht hebt) en s'avonds koelde het toch behoorlijk af waardoor hier s'avonds toch de houtkachel toch stevig aan het branden was (heel gezellig en sfeervol maar ik kan bijna voelen hoe die warmte het vocht uit mijn huid trekt). 


Daarom ben ik zo blij dat ik het merk Ahava ontdekt heb, en dan met name de Extreme night treatment en de Comforting cream. Het skincare gamma van Ahava bestaat uit de reiniging (Time To Clear) en vier verzorginslijnen: Time to treat, Time to revitalize, Time to smooth en Time to hydrate. 

Daarnaast is er sinds kort ook een heel bijzonder product verkrijgbaar, namelijk de Dead Sea Osmoter concentrate. Osmoter is een uitgebalanceerd mengel van Dode Zee mineralen die ervoor zorgen dat je huid het aanwezige vocht beter vasthoud en benut. In elk product zit een hoeveelheid Osmoter maar er is nu ook een speciale concentrate verkrijgbaar die je onder je verzorging gebruikt waardoor deze nog beter en effectiever te werk kan gaan. Maar daarover binnenkort meer. Eerst even wat meer over twee Ahava producten die het aanzien van mijn huid zichtbaar hebben verbeterd. 


De Comforting cream is een ware held, deze luchtige crème is een weldaad voor de gevoelige huid, ik voelde dat mijn huid na elke dosis comforting cream sterker en minder gevoelig werd. Deze hydraterende crème verzacht irritaties, verminderd roze zwellingen en verhoogt de weerstand van de huid. 

De crème bevat Phyto Dermud Complex dat kalmerend werkt door de verzachtende werking van modder uit de dode zee en extracten uit narcisbollen en tomaten. Lijnzaad en natuurlijke oliën voorzien de huid van de nodige voeding.



De textuur is simpelweg heerlijk, de crème heeft een luchtige textuur en verdeelt zich snel en soepel over de huid waarna deze snel intrekt. Meteen na het aanbrengen voel ik dat mijn huid rustiger en minder trekkerig aanvoelt. De crème is niet geparfumeerd en ruikt een beetje ziltig door de mineralen uit de Dode zee. Deze crème mag zowel s'morgens als s'avonds gebruikt worden. 


Een ander bijkomend nadeel van een droge huid die afziet van temperatuurschommelingen zijn droogtelijntjes, vooral die in mijn voorhoofd zijn al jaren een bron van frustratie en langzamerhand worden ze ook steeds hardnekkiger. De Extreme night treatment heeft een verstevigende en kalmerende werking en zorgt er tevens voor dat de textuur van de huid verfijnt, aanwezige lijntjes worden gladgestreken.

Breng 2 à 3 druppels van de Extreme night treatment aan op het gezicht voor het slapen gaan zodat deze zijn werk kan doen als je slaapt. Tijdens de slaap herstelt de huid zich en de Extreme night treatment bevat een serieuze hoeveelheid werkzame bestanddelen waardoor je huid optimaal aan het werk kan. Deze bijzondere verzorging bevat Osmoter, Dunaliella zeewier, dadelextract, Tibetaande Goji bessen, extracten uit de wortel van de frambozenboom en IJslands mos uit de Himalaya. 



De Extreme night treatment lijkt qua textuur op een gel, maar het voelt niet aan als een gel. Kan je mij nog volgen? Ik denk dat ik de textuur nog het beste kan omschrijven als een mengeling van gel en olie maar dan zonder vet aan te voelen op de huid of een vettig laagje achter te laten. Het product voelt enorm fijn en licht aan op de huid en trekt snel in na het aanbrengen. Dit is toch iets wat mij opvalt aan de Ahava producten, de texturen worden zo goed door de huid opgenomen waardoor ze heel fijn zijn in gebruik.

Ik gebruik de Extreme night treatment dus met name op mijn voorhoofd en de lijntjes zijn nog altijd aanwezig maar ze zijn duidelijk minder diep en opvallend. Deze krachtpatser is heerlijk in gebruik en is net als de comforting cream niet geparfumeerd. Als deze pompflacons leeg zijn ren ik naar de Ahava salon voor nieuwe exemplaren want ik ben erg onder de indruk van deze twee fijne verzorgingsproducten en mijn huid? Die is een stuk minder gevoelig als ik deze producten gebruik. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)