woensdag 22 januari 2014

Halloween @ Disneyland Resort Paris

Disneyland Park entrance 
Ik kom er ineens achter dat ik wel een en ander op instagram heb gepost toen ik afgelopen Halloween in Disneyland Resort Paris was, maar dat ik nog geen blogposts over het parkbezoek heb geschreven, wat slecht van mij! Nu is Halloween natuurlijk alweer even geleden en ook het kerstseizoen is weer afgesloten maar gedurende het jaar zijn er regelmatig leuke evenementen en thema's in het park. Voor dit jaar weet ik nog niet of er iets speciaals komt maar ik houd je zeker op de hoogte. 

Dussss bij deze een blogpost over de Halloween sfeer in het park en binnenkort volgt er nog eentje over het shoppen in de parken en Disney Village. Nu ik de foto's zo zie krijg ik zelf ook weer zin om te gaan.....Enjoy! 


Tijdens het Halloween seizoen in Disneyland vind er altijd een spectaculair feest plaats in Disneyland waarbij het park tot laat is geopend, dit feest is apart bij te boeken tijdens het verblijf. Daarnaast zijn er talloze andere leuke activiteiten waaronder meet & greets met de Disney schurken en is er een extra Halloween parade. Als je Halloween fan bent is een bezoekje aan Disneyland in die periode zeker de moeite waard.




Net na de Halloween parade (die we helaas net gemist hadden, volgende keer eerst online de tijden van de parades checken zodat we er op tijd kunnen zijn) trok iedereen het park weer in, perfect om even een paar mooie foto's te maken rond town square en in main street.


In Frontierland hadden we nogal een situatie aan de hand, zuslief viel nogal in de smaak bij Knabbel en Babbel. De twee hadden serieus ruzie en vochten om haar aandacht, misschien ga ik zusje voortaan wel Clarice noemen :)



Main Street was echt prachtig gedecoreerd, het was niet alleen visueel een feestje want uit sommige panden kwamen ook spookgeluiden. Wij werden vooral heel erg melig van de spookstemmen, muahahahahaha.




Wat maakt Disneyland nou zo betoverend? Ik ben geen held qua attracties, ik vind de afdaling in Pirates al griezelig, maar wat Disneyland voor mij zo speciaal maakt is de sfeer. Deze sfeer word met name gecreëerd door de aanwezigheid van de Disney figuren, de achtergrondmuziek (ik wil die muziek ook! helaas ontvangen we hier geen Disneyland fm boohoo) en natuurlijk de feestelijke parades.




Niets zo betoverend als je Disney helden in real life voorbij te zien komen, vooral de energie en het enthousiasme van de parade cast members werkt aanstekelijk. De muziek en dans in combinatie met je favoriete Disney figuren maken van de parade altijd een onvergetelijke ervaring.








Mijn grote held Goofy stond met een speciale snoepmachine op town square, beetje ironisch was wel dat dat de 'tandarts' om de hoek zit....Gorsh...




Ik geniet zo enorm van de sfeer in het park en de prachtige decors. We zijn ook nog wel in enkele attracties geweest (onder andere in de Buzz Lightyear laser blast, mijn score was 18  wie durft? Zusje en ik zijn al best vaak naar Disneyland geweest dus de meeste attracties kennen we inmiddels uit ons hoofd. We gaan vooral voor de winkels met heerlijke Disney hebbedingen en het entertainment.




Overdag hebben we vooral lekker rondgewandeld en geshopt in Disneyland park, er is altijd genoeg te zien en beleven. Uiteraard zijn de attracties ook zeker de moeite waard maar je een dagje onderdompelen in Disney magie is voor mij de ultieme vorm van ontspanning.



Uhoh Pirates in sight....
Cowboy Cookout Barbecue Restaurant decor

S'avonds hebben we gegeten in het Cowboy Cookout restaurant, denk BBQ stijl, kip, spareribs en cajun aardappeltjes. In de parken heb je diverse soorten restaurants, je hebt de keuze uit buffet, counterservice en restaurants met service aan tafel. Het niveau van het eten ligt gewoon een beetje aan het type restaurant, bij de restaurants met counterservice serveren ze fastfood in diverse thema's van Italiaans tot sandwiches tot mexicaans. Verwacht geen haute cuisine bij de counter restaurants maar je kan er prima eten. Wel is het eten in het park over het algemeen best prijzig, maar dat is eigenlijk wel iets wat je van een pretpark kan verwachten. Bij The Steakhouse en The Blue lagoon heb ik ook wel eens gegeten maar dat was bij eerdere bezoeken, het eten daar was wel fantastisch. Ik denk er nog vaak aan terug...

Thunder Mesa & The Haunted Mansion by night 
S'avonds was er natuurlijk de spectaculaire Disney Dreams, met speciale lichteffecten word er een voorstelling op het kasteel geprojecteerd en dat is in één woord magisch...Ook ditmaal stonden de tranen weer in mijn ogen, zo mooi is deze show. Op Youtube staan wel filmpjes maar dit is iets wat je gewoon in het echt zou moeten zien zo spectaculair mooi.

Sleeping Beauty's Castle by Night @Disneyland Resort Paris 
We hadden prima weer en hebben ons goed vermaakt, binnenkort meer over dit reisje, maar dan ligt de focus op het shoppen!

Ook zin gekregen in een tripje naar Disneyland? Klik op onderstaande afbeelding voor alle info over de parken waaronder openingstijden en de arrangementen. Ook vind je er een plattegrond, meer info over de restaurants en tijden van de parades, erg handig als je van tevoren een beetje een plan maakt, dan hou je meer tijd over om te genieten van al het moois!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)