maandag 20 januari 2014

Collistar Twist Ultra Shiny eyeshadow

Collistar Twist Ultra Shiny eyeshadow 
Onlags liet ik je de fijne Collistar lipgloss in stickvorm zien, naast de praktische Collistar Twist Ultra Shiny Gloss zijn er ook 8 mooie oogschaduwtinten in de slanke draaihuls verkrijgbaar. De Collistar Twist Ultra Shiny eyeshadow with crystal pearls is een oogschaduw in stickvorm met een textuur die zich qua zachtheid ergens tussen poeder en crème bevind.


Groot voordeel van deze oogschaduws is dat ze heel zacht zijn bij het aanbrengen en snel een flinke hoeveelheid kleur op het ooglid achterlaten. Eenmaal op het ooglid kan je ze mooi met je vingers of een blending brush in elkaar laten overlopen. De Twist eyeshadows hebben allemaal een finish vol kleine shimmerdeeltjes en sommige kleuren bevatten ook kleine glittertjes. De kleuren zijn sprekend en onderling ook perfect te combineren.

Ieder voordeel heeft zijn nadeel, de romige verzorgende textuur van de stick is heel lief voor je oogleden (hydraterende bestanddelen verzorgen de tere huid) maar de stompe bolvormige punt is in de eerste instantie misschien even wennen om mee te werken. Nu heb ik daarvoor een trucje, ik gebruik een stevige platte concealer brush (zolang het penseel maar platte stevige haartjes heeft) om de oogschaduw nauwkeurig aan te brengen waarna ik het met een blending brush of mijn vingertoppen vervaag. Zo kan je heel precies bepalen waar je de oogschaduw hebben wilt of een heel dun lijntje kleur langs je onderste wimperrand aanbrengen. Met behulp van een penseel kunnen dat er zelfs meerdere zijn, de grens ligt bij je eigen creativiteit.


Ik vind het heerlijk om met kleur te spelen en naast een mooie kleurverloop zijn de kleuren ook goed te mengen voor een customized oogschaduwtint. Meng bijvoorbeeld 107 Granato met 102 Corallo Oro voor een mooie warme bronstint of met 105 Giada voor een legergroene shimmer (die combi is echt heeeel erg mooi!). Voor liefhebbers van pastel is de combinatie 105 Giada en 101 Diamante heel mooi, deze twee samen vormen een zachte mintgroene tint vol duizelingwekkende glinsterende deeltjes.

De oogschaduw blijft prima zitten en kruipt niet in de plooi van mijn ooglid. Ik vind het vooral fijn dat ze zo ontzettend leuk zijn om mee te spelen qua kleur. Mijn favoriete tinten zijn 102, 105 en 107. Deze Twist eyeshadows zijn net als de Twist lipgloss voor €16,50* verkrijgbaar bij je Collistar parfumerie of luxe drogisterij.

*aanbevolen verkoopprijs

Collistar Twist Ultra Shiny eyeshadow swatch L-R
104 Amethyst, 103 Quartz, 105 Jade, 107 Garnet, 106 Bronze, 102 Gold Coral, 101 Diamond &
108 Titanium