zondag 29 december 2013

Va-Va Voom volume!

Volume by Kérastase & L'Oréal Professionnel
Voor een luchtige langhoudende coupe grijp ik altijd naar deze drie producten. Als ik mijn haar Föhn hoop ik altijd dat het niet gaat regenen e als ik dat geluk heb dan helpen deze producten bij het creëeren van luchtigheid en volume.

Mijn haar is droog aan de punten maar mijn hoofdhuid is vrij snel vet, daarbij heb ik ook nog eens last van jeuk. Dit word erger naarmate mijn haar vetter word dus de Instant clear pure shampoo van L'Oréal Professionnel is een ware redder in nood. Deze anti-roos shampoo voor normaal tot vet haar reinigt de hoofdhuid intensief en pakt roos en jeuk direct aan. Na het wassen is mijn haar echt heel luchtig en voelt mijn hoofdhuid rustig en gekalmeerd aan.


De Volumetry conditioner van L'Oréal Professionnel laat je 2 tot 3 minuutjes inwerken (perfect om tussendoor je tanden te poetsen of even te scrubben) waarna je hem zorgvuldig uitspoelt. Deze conditioner verzwaart het haar niet en zorgt voor veerkracht en intensieve hydratatie wat niet alleen fijn is voor fijne haartypen maar ook voor mijn krullen. Krullen zijn immers ook fijn van structuur en hebben toch voldoende voeding nodig. Deze conditioner maakt mijn haar goed doorkambaar, geeft een mooie glans. 

Als voorbereiding op het stylen met de föhn gebruik ik de Kérastase Volumifique Volume expansion spray. Deze spray lift de haarwortels voor voller ogend haar. Daarnaast zorgt de spray ervoor dat je haar beschermd is tegen de stylingtools die je op het haar gebruikt. De spray heeft een frisse fruitige geur en geeft ook glans en fixatie aan het haar. Deze spray is een echte multitasker die altijd in mijn reistoilettas zit want dit ene product heeft veel functies. Ik spray de milkachtige spray ook wel in mijn haar en laat het dan aan de lucht drogen voor een mooie volle krul. 

Deze producten zijn verkrijgbaar bij de kapsalon. Va de Kérastase Volumifique productlijn is er ook een shampoo, mousse en een conditioner in gelvorm (vooral die mousse en conditioner wil ik nog eens gaan proberen). Daarnaast kan je bij de Kérastase kapper ook een speciaal Volumifique ritueel ondergaan. Bij dit ritueel brengt je Kérastase kapper twee producten aan in het haar en laat dit even inwerken, deze producten samen moeten zorgen voor grandioos volume. Klinkt goed nietwaar? Voorlopig houd ik het even bij dit trio want dat bevalt mij enorm goed.