vrijdag 13 december 2013

Roberto Cavalli Nero Assoluto

Roberto Cavalli Nero Assoluto eau de parfum
Een diepzwarte flacon met een vleugje tijgerprint en glanzend goud, dat moet wel een geur van Roberto Cavalli zijn! Eenmaal op de huid laat deze geur zich van haar meest zwoele kant zien, ze is zeker niet verlegen. Roberto Cavalli Nero Assoluto is een nieuwe interpretatie van het Roberto Cavalli signature parfum.


De combinatie van Orchidee, vanille en ebbenhout zorgt voor een oriëntaalse geur met een vleugje hout en een zoete afdronk. Nero Assoluto is zowel bloemig als een tikje kruidig. De geur is gecreëerd met in het achterhoofd de sensualiteit van Cavalli's couture. Uitdagend en sexy met een vleugje Italiaans raffinement.

De vanille is aanwezig, maar niet op een vervelende té zoete manier, de geur is wel zoet maar door de combinatie met het ebbenhout krijgt dat zoete iets heel natuurlijks.


Roberto Cavalli Nero Assoluto is 

Roze peperkorrels, oranjebloesem, vanille en tonkaboon zijn de geurnoten van Roberto Cavalli's signature scent. Nero Assoluto is een heel andere geur al lijken ze in de verte wel een beetje op elkaar. Hoewel ze qua geur niet exact hetzelfde zijn stralen ze wel hetzelfde uit: onbetwistbare Cavalli glamour en sensualiteit. Roberto Cavalli's signature scent heeft mijn persoonlijke voorkeur maar dat is waarschijnlijk omdat die een tikje aanweziger is dan Nero Assoluto. 

Ik kan niet precies omschrijven wat het hem doet, maar voor mij heeft de eerste geur iets meer diepte. Ik vind Nero Assoluto een lekkere geur, maar de signature scent is toch iets minder zoet, eerder iets zwoeler. Misschien is het het verschil tussen de oranjebloesem en orchidee waardoor ik toch voor het origineel kies. Vond jij die iets too much? Dan zou ik zeker eens aan Nero Assoluto gaan snuffelen.


Roberto Cavalli Nero Assoluto is bij de parfumerie verkrijgbaar in een 30,50 en 75 ml eau de parfum, geparfumeerde bodylotion 150ml en showergel 150ml.