zondag 22 december 2013

Masters of LXRY 2013

Rolex @ Gassan

Zo af en toe heeft de glamourpoes in mij nood aan een overdosis luxe en decadentie, waar beter kan je dit vinden dan op de Masters of LXRY beurs (voorheen de Miljonair fair) in Amsterdam?

Duizelingwekkende juwelen, prachtige bolides, exclusieve bubbels en small & enormous luxuries (de superluxe Ketterer Trucks RV zou er een complex aan overhouden als ik deze zou betitelen als little luxury...).

Beeldige taart van Sak
Gebak of kunst?

De eerste stand waar ik terechtkwam was die van Sak Design taarten, taarten zo mooi dat aansnijden gewoon een beetje zonde is. Gelukkig was de vulling zo heerlijk dat je vergeet dat je een kunstwerkje aan het verorberen bent. De vulling en de kleurstelling kan je helemaal naar eigen wens laten samenstellen, een haute couture taart voor je bruiloft of glamourparty. Ik overweeg om er eentje voor mezelf te bestellen, gewoon om zomaar lekker op te snoepen (na de taart eerst uitgebreid bewonderd te hebben uiteraard).

Haute Jouaillerie van Boucheron @ Gassan 
Rolex @ Gassan
Choices by DL een uniek concept waarbij je de kleusteen van je ring kan matchen met je outfit.
Breitling & Jeager-leCoultre @Gassan

De stand van Gassan was een waar walhalla voor liefhebbers van mooie horloges en juwelen. Bekende grootheden als Chopard, Rolex en Breitling waren aanwezig maar ook bijzondere merken als het iconische Boucheron, horloges van het robuuste en enorm stoere CVSTOS en verfijnde uurwerken van Carl F Bucherer. Na het bezoek aan wondere wereld van Gassan kreeg ik 'Diamonds are a girls best friend' niet meer uit mijn hoofd.


Althans, tot ik bovenstaande beauty zag, toen ging de playlist ineens over op Santa Baby...

Santa baby, I want a yacht and really that's not a lot, I've been an angel all year.


Santa baby, a 54 convertible too, Light blue. Geen convertible en niet lichtblauw maar wel een
prachtig exemplaar van Ferrari.


Daarnaast was er nog genoeg moois om te bewonderen waaronder kunst, high fashion en andere leuke hebbedingtejes zoals deze Charlie Tango. (Helaas was er geen Christian Grey te vinden, of misschien heb ik niet goed genoeg rondgekeken).

Uiteraard ging er een exemplaar mee naar huis voor husbandy....Cigars 'n More is het adres voor exclusieve sigaren en Whisky. De zaakvoerder is zelf een enthousiaste liefhebber met een enorme passie voor Whisky. Heel erg leuk en interessant om als beginners naar zijn uitleg te luisteren.
Lavazza had een wel heel originele coffee bar, wij hadden echter al een heerlijke cappuccino op van Brizio 
Couture om te dragen en voor het interieur, het behang en de prachtige kleuren van Farrow & Ball zijn tijdloos en classy.
Addy by Addy 
Kunst bij Galerie Kunstbroeders
Jaguar Fashion voor ultieme glamourgodinnen
Grote afwezige vond ik damesschoenen, voor heren waren er enkele stands aanwezig van bedrijfjes die er hun prachtige handgemaakte schoenen toonden. Schitterend vakwerk en als je graag platte schoenen draagt kan je daar ook zeker terecht voor een paar prachtige schoenen want je kan zelf de kleurstelling bepalen. Ik had echter gehoopt op wat torenhoge killerheels van mooie schoenmerken als Philip Plein, Le Silla en Casadei, persoonlijke favorieten die helaas nauwelijks in Nederland verkrijgbaar zijn. Christian Louboutin en Jimmy Choo had ik ook leuk gevonden maar die zijn te smal voor mij dus dat was puur voor de visuele bevrediging geweest. Ook moet ik toegeven dat ik Harley Davidson erg vond tegenvallen, ik heb één motor gezien en dat was het, heel erg jammer want juist op een luxury beurs kan je de Harley way of life perfect neerzetten.

Andere bezienswaardigheden die ik er graag had teruggezien zijn merken als Agent Provocateur en Philip Plein. Mooie spulletjes voor huisdieren (ooit de aflevering van Hollandse Hollywoordvrouwen gezien waarin een hondje een diamanten halsbandje van anderhalf miljoen kreeg?) en meer exclusieve Whisky's. Brut champagne in overvloed maar ik houd het bij Demi-sec bubbels en husband likes his Scottish Single Malt. Hoewel ik de beurs qua grootte een klein beetje vond tegenvallen (what can I say, ik krijg gewoon nooit genoeg van zoveel moois) en mijn honger naar mooi schoeisel niet gestild was vond ik het een heuse belevenis. Ook heb ik veel moois aan mijn wishlist kunnen toevoegen. Volgend jaar ga ik zeker weer want dan komt er zelfs een extra beurshal bij! De Masters of LXRY 2014 zal plaatsvinden van 11 t/m 15 December.