maandag 23 december 2013

Coupe Couture @ The Graduates part II


Coupe Jessica Rabbit with a twist
Afgelopen zaterdag ben ik weer naar The Graduates in Eindhoven geweest. Vorige keer ging ik naar huis met een rockchick coupe met een 'undone' finish.

Ditmaal ging ik voor het andere uiterste, glanzende glamourlokken maar wel met een twist. Kijk je even mee? Ben heel erg benieuwd wat jij ervan vind.


Na het aanbrengen van de Insiders Thickening cream en mousse op de haarlengtes (de mousse bracht ze echt lok voor lok op het haar aan) begon haarstyliste Floor met het lichtjes aandrogen van het haar. Eerst had ze al een scheiding gemaakt en met haar vingers borstelde ze mijn haar door om het vast richting te geven zodat het later perfect zou vallen.

Vond het zo ook wel iets hebben....

Daarna begon het echte werk, het een ronde föhnborstel föhnde ze mijn haar tot het glanzende volle lokken met een mooie slag.


Nu de twist, ik vond vorige keer het haar zo strak naar achteren wel heel tof staan dus de coupe die Floor gemaakt heeft was een afgeleide van het haar van Heidi Klum.


La Klum heeft al meerdere malen over een rode loper gehuppeld met een soortgelijke coupe waarbij aan één kant het haar naar achteren word gevlochten en het aan de andere kant mooi los over de schouder valt. Bij Klum zijn er wel haarstukken in de vlecht gebruikt, ik ging voor de naturel look want ik vond zo'n hele dikke vlecht ook een beetje too much.




Toen het haar eenmaal goed geföhnd was begon het priegelwerkje, de vlecht was strak ingezet langs de countourlijn van het haar. Wat vooral fijn is aan dit kapsel is dat je haar aan één kant wel lekker strak naar achteren zit maar je toch ook een mooie lok hebt die over je gezicht valt. Een beetje haarlak en een serum voor glans zorgden voor de finishing touch.



Ik was echt helemaal happy met deze look. Mijn haar zit nu overigens nog geweldig omdat het zo lekker vakkundig geföhnd is, dat is het grote voordeel van glamourlokken, je hebt er de dagen nadien ook nog plezier van. Altijd jammer dat het bij mij na een dag of 4 à 5 echt te vettig word en smeekt om een wasbeurt. Het is echt een aanrader om je haar af en toe lekker door een pro te laten föhnen en stylen.

Fijn was weer de stap voor stap uitleg, ik steek elke keer wel iets op van mijn bezoekjes aan The Graduates Eindhoven. En naast de fijne service is ook de megacappuccino een goede reden om terug te komen...Yum! Trouwens...ik heb ook even een gevoeligheidstestje gedaan, je weet misschien dat ik allergisch reageer op veel haarkleuringen. Bij The Graduates werken ze met de colorshines van Sebasian en.... ik had geen allergische reactie! To be continued.....

Cappuccino deluxe @ The Graduates Eindhoven