zondag 15 december 2013

Essie Belugaria

Essie Belugaria
Essie Belugaria is één van de lakken uit de Encrusted Treasures collectie en met deze lak heeft Essie ook willen proberen om een lak uit te brengen met een 'textuurfinish'. Belugaria is een zwarte lak met daarin kleine korreltjes en zeshoekige holigrafische glitters. Het idee is briljant, maar het eindresultaat is toch iets waar ik heel erg aan moet wennen. Als je mijn eerdere artikelen hebt gelezen weet je misschien dat ik erg moest wennen aan de nagellakjes met het zandkorrel effect. Nu langzaamaan begint het wel een beetje te wennen maar het blijft gek van die ruwe nagels.

Essie Belugaria swatch

Ik vond het tijd om eens flink uit mijn comfort zone te stappen, niet alleen ging ik voor een texture lak mét glitters, het is ook nog eens een zwarte. En zwarte nagellak vind ik toch wel een beetje intimiderend, bij mij komt het altijd zo enorm hard over. 

Essie Belugaria Winter 2013/2014
Op de foto's zie je de lak op de nagel zelf, het effect is bijzonder cool maar ik weet niet of ik wel cool genoeg ben om ermee weg te komen. Ook het aanbrengen was wel even iets meer werk dan gewoonlijk want de korreltjes hebben een beetje een eigen wil en ik ben nogal voorstander van strak gelakt. Wat jammer is is dat de glitters niet heel erg naar voren komen want ze zijn wel heel erg mooi, misschien nog een laagje glitterlak over Belugaria aanbrengen? Voor mij is dat too much maar voor de echte die hard misschien wel een tof idee. Essie heeft namelijk ook een paar hele mooie glitter topcoats voor de feestdagen.

Wat denk jij? Mooi of misschien een beetje too much? Ik denk dat ik voor de feestdagen toch nog één van de andere lakken uit de Enrusted Treasures collectie ga scoren, waarschijnlijk On a Silver Platter of Hors D'heuvres.