woensdag 20 november 2013

Oh Kom er eens DVD kijken....

New Disney DVD's 


Er liggen momenteel weer heel veel leuke nieuwe Disney DVD's in de winkel. Ook heeft Disney onlangs een paar classics op Blu-Ray uitgebracht waaronder Hercules, Merlijn de tovenaar, Robin Hood en The Little Mermaid 2 en 3. Hercules en Robin Hood staan al op mijn verlanglijstje. Hercules is mijn all time favorite Disney film.



Twee nieuwe Disney DVD's zijn The Little Mermaid the diamond edition en Monster's University. De kleine Zeemeermin had ik als klein meisje al op VHS en nog word ik emotioneel als de begintune van de film start. De Kleine Zeemeermin is een film over liefde, de prijs die je ervoor betaalt en de band tussen vader en dochter. Naast de film staan er ook twee hele mooie bonusscènes op de DVD, vooral de alternatieve strijd met Ursula bezorgde mij kippenvel. 

De muziek van deze film is zo adembenemend mooi dat manlief een beetje raar opkeek toen ik in tranen deze bonus features zat te kijken. Wat zal ik zeggen, dat is nou eenmaal de magie van Disney. Diep in de Zee is één van mijn all time favorite nummers en zelfs hippe dudes in snelle cabrio's swingen met je mee als je dat nummer op vol volume in de auto draait  ;)  



Monsters University is een heel ander type verhaal dan De Kleine Zeemeermin maar van die film heb ik ook enorm genoten. De personages zijn enorm goed gevonden, naast de bekende personages als Sully en Mike is Monsters University een feest van bizar komische personages. Maar dan is er ook nog Dean Hardscrabble, een personage dat echt intimiderend griezelig is. Mike is aangenomen op Monsters University en vanaf kleins af aan wil hij enorm graag in de schrikfabriek werken, één klein probleempje...is hij wel griezelig genoeg? Sulley is een echte popie jopie die denkt dat alles hem aan komt waaien zonder ervoor te hoeven werken, dit blijkt dus ook niet even vanzelfsprekend te zijn. Door een aantal toestanden zijn ze gedwongen samen te werken maar of dit nou zo succesvol is...Meer ga ik niet verklappen, want de film is veel te leuk om zelf te gaan kijken.

Monsters University is een avontuur vol humor, actie en bovenal vriendschap, al blijkt dit niet altijd even vanzelfsprekend te zijn. Sully is een echte knuffelbeer, ik hoop deze kerst de megagrote Sully onder de kerstboom te vinden, al denk ik dat dat technisch gezien niet gaat passen...maar hij is zo leuk! (verkrijgbaar bij Disney Store)



Beide films zijn nu verkrijgbaar op DVD en Blu-Ray en zijn uitermate geschikt als leuke cadeautjes voor de Decembermaand. Daarnaast is Monsters University ook verkrijgbaar op Blu-Ray 3D.