woensdag 13 november 2013

Especially Escada Elixir

Especially Escada Elixir Eau de parfum 


















Escada stelde zich bij het creëeren van de derde Especially Escada geur een rozentuin net na zonsondergang voor, de dieproze rozen die een zachte geur in de avondlucht verspreiden vormden het uitgangspunt voor deze intense variant van Especially Escada. Ik was al fan van de Especially Escada Delicate notes maar was helemaal blij toen ik het Elixir in de parfumerie ontdekte.

Ik begon wel voorzichtig, ik heb eerst een Travalo gekocht en laten vullen (dat doe ik meestal bij twijfel) mocht de geur dan toch niet aan mijn verwachtingen voldoen dan had ik de Travalo daarna met de Delicate Notes kunnen hervullen. Dit was echter niet nodig, nog voor de spray leeg was stond er al een flacon op mijn toilettafel, ik ben totally in love.

Especially Escada Elixir eau de parfum 


















Rozen, Magnolia, Viooltjes en de Tuberoos zijn mijn favoriete bloemen wat parfums betreft. In Especially Escada speelt de grazieuze romantische roos de hoofdrol. 

Grapefruit, peer en ambrettezaadjes geven de geur een energieke frisse opening. Een weelderig boeket van mystieke Turkse rozen vormt het hart van de geur waarna deze Especially Escada een warmere finale geeft dan haar zusjes door een vleugje muskus, vanille uit Madagascar, pruimen en patchouli. 


















Elixir is inderdaad een stuk voller en intenser dan haar luchtige speelse zusje Delicate notes. Deze frisse zachte rozengeur is als een frisse regen van dauwdruppels op een prachtige rozentuin. Klinkt poëtisch maar zo ervaar ik de geur wel een beetje. Verfrissend maar door de gourmand noten in de basis toch aanwezig genoeg voor mij. 

Especially Escada Elixir review 


















Ik ben een beetje afgestapt van het principe dat luchtige geuren voor de zomer zijn en zwoele geuren voor de winter, uiteraard kan Opium een beetje heftig zijn als het buiten 30 graden of meer is maar bij parfums gaat het er uiteindelijk om dat je draagt wat je lekker vind. Op zonnige herfstdagen als deze draag ik graag deze Escada, de frisse rozengeur geur doet me denken aan mooie zomerdagen. 

Een mooie geur voor fans van parfums waarin de roos centraal staat. Elixir blijft ook lekker lang op mijn huid hangen. Van mij mogen ze zelfs nog een Ultimate Elixir uitbrengen, kom maar op met die heerlijke rozenparfums, ik kan er serieus geen genoeg van krijgen.