dinsdag 24 september 2013

The Body Shop Honeymania

The Body Shop Honeymania 


















Na de herintroductie van de Brazil nut komt The Body Shop met een geheel nieuwe lijn van heerlijke lichaamsverzorging. De Honeymania producten bevatten, zoals de naam al doet vermoeden, zoete honing die goed is voor je huid en de geur is een feest voor je zintuigen. De honing is community fair trade honing uit het Ethiopische Sheka regenwoud. Deze honing heeft een licht bloemig aroma omdat de bijen hun nectar uit de geurige bloemen van het regenwoud halen.

Honeymania Body Scrub & Bath Melt


















Misschien klinkt dit wat vergezocht, maar de bijen uit dit project zijn blije stressvrije bijen, de methodes die worden gebruikt zijn in harmonie met de natuurlijke cyclus van de bijen. Ze vliegen van bloem naar bloem op hun eigen tempo, de bijenpopulatie heeft het tegenwoordig al moeilijk genoeg dus vind ik het tof dat de bijen blije bijen zijn zonder oppeppende middelen om ze nog harder te laten werken. De bloemengeur is duidelijk aanwezig in de producten, van mij had het het nog meer een zoete honinggeur mogen zijn (het kan mij nooit niet zoet genoeg zijn) maar ik vind de zoetige bloemengeur ook wel aangenaam. Qua geur zit het nu een beetje tussen het bloemige van de Moringa en het zoete van de Brazil nut in.


















Mocht je zelf wel eens stressen dan is deze productlijn een uitkomst. Lekker in bad met de Honeymania Bubble bath melt of laat al je zorgen en dode huidcellen door het doucheputje spoelen na een stevige scrubpartij met de zoete Honeymania Body scrub. Daarna je huid lekker inmasseren met de Body Butter en je bent helemaal relaxed en van top tot teen verzorgd. De scrub is een milde sugar scrub, de korreltjes lossen op tijdens het inmasseren.

The Body Shop Honeymania body scrub 

.























Ook is er nog een douchegel, eau de toilette en lip balm verkrijgbaar met de bijna troostrijke geur van honing. Ik vind honing altijd iets troostends hebben, comforting en soothing. Een kopje thee met honing doet mij altijd enorm goed als ik even een time-out nodig heb. Nu deze producten in de badkamer staan ga ik voor een extra lange time-out. Een schuimbad mét een kopje thee met honing. Now we're talking! Ik vind het een goed plan. Nu ga ik niet meer in bad maar ik ga wel snel water opzetten voor een kop thee.

PS de Body Butter bestaat 21 jaar dus zijn alle Body Butters nu tijdelijk verkrijgbaar voor €10,00 in plaats van €16,00 euro. Deze actie is geldig tot 7 Oktober dus shop zeker een paa lekkere butters om je huidje de komende gure maanden door te helpen.





















Follow on Bloglovin