vrijdag 27 september 2013

Rochas Songe D'Iris

Rochas Les Cascades de Rochas Songe D'Iris


















Songe D'Iris word door Rochas omschreven als een frisse en serene bloemengeur, geïnspireerd op de kalmte en frisheid van helder water. In de eerdere Cascades de Rochas geur Eclat d'Agrumes was dit water opwekkend en bruisend, bij Songe D'Iris is het juist rustig en kalm.

Olivia Palermo for Rochas 

Olivia Palermo is het gezicht van de geur, stijlvol, zelfverzekerd en modebewust. Een vrouw met een eigen stijl en mening, Parijse chic met een vleugje lef.

Songe D'Iris is een compositie van Iris en waterlelie, vijgenmelk en hars met een chocoladetoets. Bergamot opent de geur op frisse wijze en musk laat als laatste haar warme sensuele sporen na op de huid.

De Flacon oogt zowel vintage als modern door de strakke cillindervormige flacon met mooie bewerkte dop. Ik heb een serieuze haat-liefde verhouding met parfums waarin Iris de hoofdrol speelt. Zo ben ik fan van Lancôme La Vie est Belle maar gruwelde ik van Hermès Hiris (ik was niet de enige trouwens deze laatste geur verdween vrij snel van het parfumtoneel...). Les Cascades de Rochas valt gelukkig in de categorie liefde. Ik had altijd een vrij klassiek en misschien wel een beetje een stijf en oudbollig beeld van Rochas maar dat is volkomen onterecht, zeker wat deze geur betreft.


















Songe D'Iris heeft zeker een vleugje van de traditionele Rochas chic meegekregen maar is toch ook een tikje brutaal. De geur opent fris met bergamot en de al direct duidelijk waarneembare Iris. Maar de geur heeft ook een hele warme kant, inderdaad sereen en kalm zoals Rochas het beschreef. Als ik deze geur zou moeten visualiseren dan zie ik een donkere hemel, verlicht door sterren die weekaatsen in het heldere water van een vijver in een mooi aangelegde kasteeltuin vol geurige bloemen. Als blikvanger staat er in die vijver een prachtige fontijn waarop het maanlicht zachtjes weerkaatst. In het kasteel bevind zich een feestelijk geklede menigte, chic en welgesteld. Een jongedame ontsnapt aan het feestgedruis, trekt haar satijnen pumps uit en sluipt over het gazon naar de vijver. Wie zal ze daar ontmoeten? Goed ik dwaal af en lees veel te veel romans geloof ik....

De geur heeft iets warms en iets verkwikkends over zich wat ik heel erg lekker vind voor deze tijd van het jaar. Het bloemige van de Iris gaat heel mooi samen met de bergamot, musk en chocolade. Een heerlijke en verrassende bloemige geur voor mooie herfstdagen.

Rochas Les Cascades de Rochas Songe D'Iris


















Les Cascades de Rochas Songe D'Iris is verkrijgbaar bij ICI Paris XL in België in een eau de toilette 50 (€48,00) en 100ml (€72,00).


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)