zondag 22 september 2013

Kérastase Elixir Ultime Grand Cru

Kérastase Elixir Ultime Grand Cru Oléo complexe + Moringa


















De klassieke Elixir Ultime werd samengesteld uit zeldzame en waardevolle extracten om de haarstructuur mooier te maken. Naast de klassieke Elixir Ultime zijn er ook drie Grand Cru versies verkrijgbaar, elk met een andere samenstelling om aan de specifieke behoeften van andere haartypen te voldoen. De Grand cru's bestaan uit het klassieke Oléo complex (maïsolie, arganolie, pracaxi en camelia olie) aangevuld met een specifiek bestanddeel om de haarconditie te verbeteren. Zo is er keizerlijke thee voor gekleurd haar, millenium roos voor fijn en gevoelig haar en moringa voor beschadigd haar.

Op mijn kaptafel staat naast de klassieke Elixir Ultime de Elixir Ultime Grand Cru voor beschadigd haar. Mijn Kérastase kapper heeft dit product eens op mijn haar gebruikt voor het föhnen en mijn haar bleef lekker luchtig en had een prachtige glans zonder dat het de volgende dag alweer vettig en slap werd. Veel producten zijn voor mijn haar te zwaar en vet en dit fijne luchtige serum zorgt wel voor voldoende voeding en glans maar is luchtig genoeg om mijn haar niet te verzwaren.


















Ik föhn mijn haar niet vaak maar ik vind het wel fijn dat als ik (of de kapper) de moeite neemt om het mooi glad en golvend te föhnen dat ik er dan ook een paar dagen plezier van heb. Veel producten zijn veel te vettig en dat ziet er dan na een dag allesbehalve glamorous uit. Dit serum bevat vitamine A en C, Moringa extracten en een hoge concentratie calcium, ijzer en magnesium voor sterk en gevoed haar.

Ik gebruik het serum voor ik ga föhnen en stylen, of breng het aan op de punten als ik het gewoon aan de lucht laat drogen (ik heb lang haar dus ik gebruik 3 pompjes). Ook verdeel ik het wel eens over mijn haar voor extra glans en om eventuele opstandige plukjes in het gareel te houden.

Voor een flesje van 125ml betaal je wel €35,80 maar voor mijn haar is het de investering meer dan waard, het product is heel zuinig in gebruik en mijn haar knapt er enorm van op. Daarnaast heeft het elixir een hele zachte bloemige geur die mij een beetje aan Kenzo Flower doet denken.

A magical haircare multitasker

Hier nog een overzichtje van de diverse manieren om je haar met het Kérastase elixir te verwennen. Deze methoden zijn geschikt voor alle vier de elixirs van Kérastase.

1. Voorbehandeling: Breng een kleine hoeveelheid
van Elixir Ultime aan op gekamde haren. Doe dit partij per partij.
Massage zachtjes. Voeg een kleine hoeveelheid warm water toe,
meng en spoel goed uit. Breng daarna de shampoo aan. Masseer
en spoel. Herhaal indien nodig.

2. Intense verzorging: Was het haar met de
gepaste Kérastase Bain. Breng dan op handdoekdroog haar
een nootje Elixir Ultime aan op de lengtes en punten. Spoel
na afloop

3. Voorbereiding voor brushing: Droog
je haar met een handdoek. Breng een kleine hoeveelheid van
het Elixir Ultime aan op de lengtes en punten. Herhaal indien
nodig. Droog zoals gewoonlijk.

4. Afwerking: Werk een kleine hoeveelheid Elixir
Ultime door het haar om de punten glad te maken.

5. Retoucheren: Breng tijdens de dag een paar
druppels Elixir Ultime aan op de droge punten om het haar te
voeden.

Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)