donderdag 1 augustus 2013

Shiseido Expert sun aging protection spf 30 & 50+

Shiseido Expert sun aging protection 


















Shiseido heeft de technologie van de zonverzorging aangepast wat resulteerde in 4 vernieuwde producten. Een crème met spf 50+ of 30 voor het gezicht en een lotion voor gezicht en lichaam met spf 50+ of 30. Wat is er nieuw aan deze producten? De SuperVeil-UV360 tecnhologie voor een egale applicatie, door deze technologie worden zelfs microscopisch kleine rimpeltjes en huidplooien voorzien van bescherming zodat UV stralen geen kans krijgen de huid waar dan ook binnen te dringen. Het Profense CEL complex beschermt de cellen en het DNA én remt de oorzaak van rimpelwerking af. Daarnaast zijn deze formules waterproof maar toch makkelijk te verwijderen met je dagelijkse reiniginsproducten. Xilytol hydrateert langduring en beschermt tegen uitdroging en de producten kunnen gebruikt worden als make-up basis. Daarnaast zijn ze water en transpiratieproof.



De Expert sun aging protection cream plus spf 50+ is een volle ietwat stugge crème die als je teveel tegelijk wilt opbrengen toch een wit waasje achterlaat op mijn huid. Als ik het product in kleine hoeveelheden aanbreng valt dit wel mee, maar toch stoor ik me er altijd een beetje aan. Nu heb ik een hele warme gele ondertoon in mijn huid. Bij beeldschone lelieblanke huidjes zal dit niet zo opvallen, bij mijn lichtgetinte huid valt het helaas wel een beetje op. Deze krachtige bescherming is ideaal voor een omgeving met een sterke UV straling zoals op het water of in de bergen. Deze tube kan dus ook in de winter mee op wintersport. De crème voelt lekker comfortabel aan op de huid.

De aging protection lotion spf 30 heeft een veel lichtere textuur, iets waar ik me persoonlijk veel meer in kan vinden. Je moet dit product goed schudden voor gebruik. Deze luchtige lotion verdeelt makkelijker over de huid dan de crème maar toch is het product wat stugger dan ik gewend ben, misschien komt dat door die superbeschermende superveil technologie die ervoor zorgt dat echt het hele huidoppervlak gehuld is in de beschermende bestanddelen van het product. De lotion laat een fris gevoel achter op de huid en heeft een matte finish. Perfect dus ook voor op het gezicht. Zowel de lotion als crème zijn ook bestand tegen transpiratie. Zeker geen overbodige luxe met mijn zo niet charmante zweetneusje.


















De Shiseido zonneproducten hebben een prettige zachte geur, ik ben nog nooit een Shiseido product tegengekomen dat ik niet lekker vond ruiken en wellicht is dat ook logisch want geur is een belangrijke peiler binnen Shiseido. Geur beïnvloed het welzijn en Shiseido zorgt graag voor een gevoel van welzijn aan de buitenkant én de binnenkant.

Op de Shiseido suncare producten staat 'very waterproof' ik ben dat dus even gaan testen door mijn armen onder de kraan te houden. Het lijkt wel of er een beschermend laagje op mijn huid ligt, dus dit product is volgens mij super als je graag aan watersport doet maar toch een goede bescherming nodig hebt. Uiteraard blijft regelmatig smeren een must, zeker na het afdrogen met een handdoek.

Eindoordeel? Ik zal sneller naar de lotion grijpen dan naar de crème maar ik geef altijd de voorkeur aan een zo luchtig mogelijk zonneproduct. De geur van de producten is heerlijk en de matte finish is ook heel prettig. Deze Shiseido producten zijn verkrijgbaar bij de parfumerie, test ze zeker eens een keer uit en voel hoe bijzonder deze producten aanvoelen als je ze eenmaal hebt aangebracht op de huid.

New Shiseido Expert sun products