vrijdag 16 augustus 2013

L'amande Soleil suncare


L'amande soleil suncare 


.















Enkele jaren terug ontdekte ik de zonverzorging van L'Amande soleil bij een reformwinkel, sindsdien ben ik verslaafd aan deze heerlijk geurende producten. L'Amande is een Italiaans merk dat zachte natuurlijke producten ontwikkelt. Mijn favorieten uit het gamma zonproducten zijn de after sun shower cream, de gel solaire zonder spf (ja ik speel ook wel eens vals) en de crème spf 15 die meteen je cellulite aanpakt. De zonbescherming van L'amande beschermt tegen UVA UVB en IR stralen en de producten ruiken echt zó enorm fijn, de zachte abrikozengeur is mijn meest favoriete geur qua zonverzorging. Alleen daarom al gebuik ik de producten, de zachte samenstelling is gewoon een bijkomend voordeel ;)

L'Amande vind je onder andere bij reformwinkels je kan de producten ook direct bij de importeur bestellen, Rojafit heeft een eigen webshop waar je naast de L'Amande producten ook heerlijke natuurlijke oogdruppels en andere fijne natuurlijke cosmetica kan vinden. De prijs van de producten valt ook heel erg mee, momenteel is de zonverzorging van L'Amande zelfs extra fijn geprijsd. De Spf 15 Anticellulite 200ml tube kost nu € 16,88 de Gel solare 150 ml tube € 11,21 de stick spf 50 €7,49 en de aftersun douche 250ml €8,96.


















De Anti celullites zonnecrème met beschermingsfactor 15 is perfect voor billen en benen, de crème is wat voller dus je moet iets meer je best doen om de crème goed in te masseren maar daardoor pak je ook meteen die vervelende sinaasappelhuid aan. Masseer je benen en billen goed om de doorbloeding te stimuleren zodat afvalstoffen sneller worden afgevoerd. De crème doet de rest van het werk door klimopextracten die de microcirculatie bevorderen, caffeine breekt vet af en een complex van oligo elementen zorgt ervoor dat overtollig vocht wordt afgevoerd. Ideaal dus ook als je op vakantie snel last hebt van zware benen de vocht vasthouden. Daarnaast maakt deze hydraterende en verzorgende crème je huid lekker zacht.

Tijdens het zonnen bescherm ik gevoelige zones als oren en lippen met de handige stick, deze heeft een factor 50 dus je bent goed beschermd. De handige stick neem ik vaak mee in mijn tas, trouwens deze stick is ook perfect om je tattoo's mee te beschermen, ik ben helaas allergisch voor PPD wat onder andere in haarverf en hennatattoos zit dus vrees voor de gevolgen van een echte...


















Tijdens dagen dat de zonkracht niet zo hevig is gebruik ik de frisse gel solare, een frisgele gel die snel intrekt en géén spf bevat. Voorzichtigheid is dus geboden, maar als ik al stevig bruin ben en de zonkracht niet zo hoog is smeer ik me graag in met deze frisse gel. Bodylotion vind ik niet altijd fijn als er toch een beetje zon schijnt en op zulke dagen is deze gel met rijstolie (rijstolie bevat Gamma oryzanol een natuurlijk UV filter) caroteen en vitamine E ideaal. De bruine kleur is intenser en je huid is voorzien van vocht en voeding. Ook prachtig voor beauty's met een mooie donkere huid, de huid krijgt een mooie gezonde glans van deze gel.

Na het zonnen spoel ik alle zonnegeweld van mij af met de zachte aftersun bad en douchecrème, deze romige douchecrème bevat geen kleurstoffen of s.l.s maar wel bestanddelen van olijfolie. Je huidje is na het douchen heerlijk zacht en geurt zacht naar abrikoos. Meerdere lagen zonneproduct verwijder je zo op milde wijze van je huid ( bij 'normale' douchegels moet je soms meerdere malen soppen voor een kraakhelder huidje) waardoor je aftersun goed door de huid kan worden opgenomen.