zaterdag 17 augustus 2013

Clarins Splendours summer make-up

Clarins Splendours make-up for summer 2013


















Goud en edelstenen vormen het uitgangspunt van deze collectie, je sunkissed teint komt nog beter naar voren door de warme gouden tinten voor gelaat en ogen en frisse kleuren voor de lippen. Maar deze warme tinten zullen ook heel goed draagbaar zijn in de herfst, vooral het gouden palette voor de ogen en de bronzer zal ik nog veel tevoorschijn toveren om mijn met zorg opgebouwde bruine kleurtje zo lang mogelijk te accentueren. Kijk je even mee naar al dit moois?

Clarins Splendours Huile corps irisée














Clarins Splendours Shimmer body oil 





















Je lijf krijgt een waanzinnige shimmer met de Splendours shimmer body oil, doe als supermodellen en breng de olie aan op je benen om ze slanker en ranker te laten lijken (lang leve optisch bedrog al moet ik zeggen dat de dagelijse blogilates oefeningen ook zeker hun vruchten af beginnen te werpen maar daarover binnenkort meer.) Een subtiele touch op je schouders en décolleté en je bent party ready. De olie heeft een hele fijne geur en textuur en de shimmer is aanwezig maar het is niet alsof je per ongeluk een pot glitters over je heen hebt laten vallen. Enige minpunt is de glazen flacon, ik ben altijd bang een glazen flacon stuk te laten vallen, dus heb ik de flacon veilig in de kast staan en heb een kleine reisverpakking for daily use in gebruik (die plastic reisflacons die je los in een reissetje kan kopen). Dus problem solved!

Clarins Splendours summer bronzing compact














Clarins Splendours summer bronzing compact swatches:
Gold core, bronze & gold & bronze blended 



























De Summer bronzing compact is een echte blikvanger, dit enorme compact (20 gram inhoud, dat is dubbel zoveel als de gemiddelde bronzer) bevat het mineral sunlight complex (geeft de huid een warme gloed) en het light-optimizing + complex ( parelmoer en soft focus pigmenten zorgen ervoor dat eventuele rimpels en imperfecties optisch vervagen) voor een stralend huidje. Je kan alle tinten samen aanbrengen maar je kan de twee bruine tinten ook mengen en vervolgens de gouden kern als highlighter op lippen, ogen en jukbeenderen gebruiken.

De Instant smooth crystal lip balm is een lipstick die bestaat uit een transparante balsem met een kleurtje en een pigmentkern. De lipstick heeft een subtiel geurtje van vanille en rode bessen en vitamine E en oliën zorgen voor zachte beschermde lippen. Met de 4 kleuren kan je enorm variëren, als je een lippenseel gebruikt kan je heel mooi accenten maken met de twee texturen. Gebruik enkel de kern voor een intense look, of speel met de balm en gebruik alleen de kernpigmenten in het midden van de mond over de balsem. Niets leuker dan make-up waar je mee kan spelen, ik heb 07 Crystal gold plum getest, hoewel ik niet snel naar donkere tinten grijp vind ik deze plum wel mooi, maar ik denk toch dat ik de rose of mandarin nog ga aanschaffen want dat is toch meer mijn ding. Sinds ik een beetje nude af ben merk ik hoe leuk ik pittige kleurtjes voor de lippen vind. Deze lipstick brengt heel soepel aan al raad ik toch een lippenseel aan, zeker bij deze donkere kleur loop je het risico een beetje buiten de lijntjes te kleuren als je niet goed oplet.


Clarins Instant smooth crystal lip balm 07 Crystal gold plum


















Het palette voor de ogen heb ik al uitgebreid besproken in een eerder artikel (mocht je het gemist hebben klik hier) en dit palette is prachtig om een zongebruinde huid te benadrukken, helemaal tijdens een lange, zwoele indian summer (ik blijf gewoon hopen dat het tot eind november mooi weer blijft).




Clarins Splendours colour quartet & liner eye palette summer 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)