zondag 18 augustus 2013

Paris Je T'aime!

YSL Premières roses limited editions 


















Paris, dé iconische geur van Yves Saint Laurent viert haar dertigste verjaardag. Paris is de heldin van de lichtstad, een romantische geur die perfect in balans is qua vrouwelijkheid en levendigheid. Van de geur Paris word ik altijd heel blij maar ik voel me ook meteen très chic als ik één van de Paris variaties draag. Van Paris is er een eau de parfum, eau de toilette en een jaarlijkse limited edition uitgave: Paris Premières roses.
























Het klassieke Paris parfum is een levendige romantische mix van viooltjes, bergamot, rozen, anjers en muskus. Paris laat je wegdromen en neemt je mee naar de boulevards, de duizelingwekkende lichtjes en romantische straatjes. De geur is zowel bloemig als lichtzoet maar op een hele classy en sophisticated manier zonder dat dit afbreuk doet aan het hoge glamourgehalte van het parfum.

De Paris Premières roses eau de toilette légère 2013 editie is gebaseerd op de iconische Paris touch en de centrifoliaroos, het symbool van de onbreekbare band en tederheid. Paris Premières roses voelt als een lentewandeling door een rozentuin, waar naast rozen ook tere viooltjes, zinnelijke en tevens onschuldige oranjebloesem, bedauwde egelantier, poederige meiroos, lelietjes van dalen en heldere pioenen bloeien en hun geur verspreiden. Sandelhout en muskus vormen de basis van de geur.

De bekende geslepen signature flacon heeft een subtiele roze degradé en bevat een royale 125ml eau de toilette légère om rijkelijk te verstuiven. 

Paris Premières roses is verkrijgbaar bij onafhankelijke parfumeriezaken. Ga ook zeker eens aan de heerlijke eau de toilette en weelderige eau de parfum snuffelen en waan je direct een glamourous Parisienne. 

Paris Premières roses is een lichtere meer sprankelende variant op de eau de toilette en eau de parfum. Mijn advies? Draag de Premières roses overdag en de eau de parfum of eau de toilette s'avonds om een onuitwisbare indruk achter te laten. Ik heb al twee premières roses dus het wordt tijd om de eau de parfum aan mijn collectie toe te voegen. Wordt vervolgd....