dinsdag 13 augustus 2013

Budget 'friendly' summer buys

NYC, Bourjois & Yves Rocher 


















Budget is een lastig woord maar aangezien ik nogal een luxepoes ben vallen deze items voor mij in de niet schreeuwend dure categorie, producten die ik kan afrekenen zonder te moeten zuchten als ik het totaalbedrag zie. Nadeel van deze categorie is dat ik er vaak veel te veel van koop 'want dat flesje nagellak is lang niet zo duur als Chanel' en uiteindelijk net zo duur uit ben, maar wel veel leuke kleurtjes rijker.

De NYC ig Bold Bronzing powder 601 ManhaTan
De NYC ig Bold Bronzing powder swatch 601 ManhaTan









































De NYC ig Bold Bronzing powder bevat maar liefst 17,1 gram poeder en dat is veel, de meeste bronzers bevatten circa 10 gram. De grootste die ik heb is de Splendours van Clarins en die bevat maar liefst 20 gram bronzer maar die kost dan ook € 45,- en de NYC kost € 3,99 (ja heus!). Het matte poeder heeft een beetje een rozige ondertoon die wel een beetje clasht met mijn gele ondertoon, maar lichtjes aangebracht is dat geen punt. Voor die prijs is het een prima product.

Yves Rocher bleu mauve 

Yves Rocher bleu mauve swatch 



































Yves Rocher ken ik nog van heeeeeel vroeger toen er altijd per post reclames werden bezorgd met van die leuke lootjes erin. Nog steeds is Yves Rocher een stabiele naam in beautyland en brengt hele toffe collecties uit. De nagellak Bleu Mauve komt uit de zomerlook en is de perfecte mix tussen cool blauw en warm lila. Een bijzonder kleurtje met een hele fijne formule, de lak werkt fijn en snel. Deze lak is online en in de Yves Rocher winkels te koop. Deze lakjes kosten gewoonlijk 8,90 voor 5,5 ml maar kosten nu in de sale €4,50.

Bourjois 1 seconde nagellak Mèlimelon

Bourjois 1 seconde nagellak Mèlimelon swatch 


































Bourjois heeft heel veel leuks voor de zomer waaronder een paar hele mooie nagellakjes, Melimelon is een vrolijke peachy tint. Ik ben persoonlijk alleen niet zo fan van het hele korte brede kwastje, nu heb ik een brede nagelplaat maar als je ranke vingers met smalle nagels hebt is het wel even een gedoe. Voor je teennagels is het dan wel weer een uitkomst, zo zie je maar, elk nadeel heeft z'n voordeel. Naast melimelon zijn er ook andere zomerse kleurtjes met vrolijke namen als Sunny Sunday en Pom'it up. De Bourjois lakjes kosten 8,50 voor 9 ml.


de penseeltjes van de nagellakjes