maandag 29 juli 2013

Travel light with Travalo

Travalo refillable Travelsprays 


















Zowel thuis als op vakantie heb ik graag de keuze uit meerdere parfums, maar als je mij mijn gang laat gaan neem ik al een koffer vol geuren mee. Dat is niet zo handig maar gelukig heeft Travalo daar iets op gevonden. De hervulbare Travalo Excel travelsprays gaan circa 65 sprays (=5ml) mee en dan vul je ze gewoon weer opnieuw.

Vullen is enorm simpel, het is hetzelfde principe als een aansteker navullen, je haalt de dop van je flacon parfum, zet de travalo erop en met een pompende beweging vul je de travalo.

Veel parfumeriezaken vullen de travalo ook meteen met een geur naar keuze, een perfecte manier om een geur eens te proberen voor je een grote flacon aanschaft en superfijn is dat de travalo gaat probleemloos elke toilettas of handtas past (of het moet wel een heel miniscuul tasje zijn...)



















Nadeel is wel dat je de Travalo het best met dezelfde geur kan blijven vullen, navullen met een hele andere geur kan wel eens verkeerd uitpakken. Nu heb ik een paar signature scents die ik trouw draag (Champs Elysées van Guerlain is er één van) maar ik denk dat ik ook een beetje ga valsspelen met de variaties binnen de geuren zelf. Zo heb ik afgelopen week ook nog een roze gekocht en deze laten vullen met Especially Escada Elixir. Zelf heb ik enkel de eau delicate, maar de geurnoten zijn erg vergelijkbaar alleen de intensiteit van de geuren is anders. Zodra de elixir op is vul ik de Travalo met de eau delicate.

Inmiddels heb ik er al heel wat verzameld (volgens mij heb ik er nu inmiddels 8), gelukkig zijn ze er in onwijs veel leuke kleurtjes. Ik pas altijd de kleur van de Travalo zoveel mogelijk aan aan de geur en kleur van de flacon. Ik ben er nog niet helemaal uit welke geur ik in de blauwe ga doen, maar ik vermoed dat het Angel Aqua Chic of Gucci Glamorous magnolia gaat worden, of toch maar Lancôme Ô d'azur?

PS Ga je op vakantie naar de UK of Singapore? Daar zijn de limited edition Justice leage Travalo's verkrijgbaar, er is een Travalo van Wonder Woman, Catwoman, Superman en Batman. Ik vind de Wonder Woman Travalo echt heel stoer, hopelijk komt er hier ook nog eens een leuke limited edition collectie. Check hier een overzichtje van alle verkrijgbare kleuren en cadeausets.

Travalo travel sprays 


How to refill the Travalo