maandag 8 juli 2013

Lancôme Hypnôse Doll Eyes Show palette by Alber Elbaz

Lancome x Alber Elbaz Doll Eyes Show 5 color palette


















Wat krijg je als je Alber Elbaz de gelegenheid geeft om met cosmeticahuis Lancôme een collectie te ontwerpen? Een kleurrijke productlijn van zeer draagbare oogmake-up in onwijs leuke verpakkingen. De Hypnose show collectie by Alber Elbaz bestaat uit vier mascara's, drie 5 color eye palette's en drie mooie mono eyeshadows. Daarnaast is er ook nog een setje met valse wimpers verkrijgbaar, maar als je de Lancôme mascara's goed aanbrengt heb je dat helemaal niet nodig vind ik.

Lancôme x Alber Elbaz Hypnôse Doll Eyes Show eye palette



In een eerder artikel gaf ik al aan niet snel een doosje met oogschaduw aan te schaffen omdat de kleuren meestal niet helemaal naar mijn zin zijn. Dit palette is een match made in heaven, deze kleuren zijn perfect om samen of afzonderlijk te gebruiken. Het palette is een limited edition en kost €58,00. Zeker geen budget maar wel een investering in een paar mooie tijdloze tinten oogschaduw en zeg nou eerlijk...die verpakking is toch hebberigmakend mooi?


















Het doosje sluit door middel van een magneetje en zal dus niet zomaar opengaan in je toilettas, grappig pluspunt van het magneetje: haarspeldjes blijven aan het doosje zitten dus ik hoef niet meer eindeloos in mijn toilettas te graaien als ik mijn haar wil vastzetten. Vast een onbedoeld neveneffect maar eigenlijk wel heel praktisch ;) De twee applicators zijn van hele fijne kwaliteit om aan te brengen, maar ik heb toch mijn eigen blending brush gebruikt om de kleuren mooi in elkaar te laten overlopen.


















Bij het product zit een uitleg over hoe de kleurtjes te gebruiken, uiteraard kan je er ook zelf mee spelen maar ik heb braaf de instructies gevolgd en zie hier het resultaat. Ik heb deze look rond 11 uur in de ochtend aangerbracht en ondanks de flinke wandeling met de honden en shopping spree in Eindhoven zat alles s'avonds om 11 uur nog perfect.

Stap 1: lichte kleur over het gehele ooglid en de zwarte kleur om
de oogcontour.

Stap 2: definitie creëeren door het aanbrengen van de taupe en
zandkleurige tint. 


Stap 3: highlighter in binnenste ooghoek 

Alles goed blenden en mascara aanbrengen als finishing touch.
Vanwege de zwarte eyeliner heb ik zwarte mascara gebruikt 
























































Nog even in close up en een foto van alle producten die ik voor de ogen heb gebruikt.

Je gaat er vanzelf zwoel van kijken haha


















Ik ben echt enorm blij met dit palette en ga het ook veel gebruiken, ik ben nu toch misschien wel om... In het vaste Hypnôse gamma zit namelijk een heel mooi turqouise/blauw palette, Menthe a L'Ô totally out of my comfort zone maar wel prachtig...misschien moet ik het gewoon maar doen. Of toch kiezen voor het subtielere maar sprekende groen/nude palette Vert Mystère voor nog blauwere ogen? (bij groene oogschaduw lijken mijn ogen blauwer en bij blauwe oogschaduw groener). Ga ik toch nog even zeuren, ik vind het jammer dat de mascara's alleen in het zwart verkrijgbaar zijn, al zitten deze wel in het 'gewone'gamma zonder Alber Elbaz jasje ( hebben hebben hebben!)  Ik vind bruin gewoon veel fijner en subtieler staan, en tijdens periodes van slapeloosheid is het bruin iets vriendelijker voor de donkere kringen onder mijn ogen. Let wel op, deze items zijn limited editions.

Lancôme Hypnôse Menthe à L'Ô & Vert Mystère pallete 5 couleurs