zondag 7 juli 2013

Shoplog Eindhoven & Weekendje Gardameer

Shop till you drop at Lake Garda 


















Vorig weekend zaten husband en ik alweer in de auto op de terugweg en donderdag waren op de heenweg, huh? Even een kort bezoekje aan vrienden die vakantie aan het vieren waren bij het Gardameer. Het weer was daar toen niet zo fabulous als gehoopt, maar dat betekende wel extra shoptijd! Wij zaten in Padenghe sul Garda en daarnaast vind je het heerlijke decadente dorpje Desenzano en nog talloze andere leuke dorpjes. Desenzano was meteen al liefde op het eerste gezicht, ik ben nog nooit een dorp tegengekomen waar een schoenenwinkel zat die zowel Cesare Paciotti als Le Silla verkocht (helaas was de sale daar nog niet begonnen maar je kan maar vast iets gepast hebben toch?) en bij de mooie juweliers lag volop Pomellato en ander moois. Ik zwijmel gewoon weg als ik eraan terugdenk. Ik heb me echt ingehouden en maar een paar kleine souvenirtjes gekocht, want ik kon er niks vinden wat al op mijn hebbertlijst stond, en tja, daar moet ik me toch wel aan houden...

Hoor de wind waait door de booomen 


Deze Braccialini tas bezorgt me nog slapeloze nachten maar was
ruim 200 euro, was bang er snel op uitgekeken te zijn maar
eerlijk is eerlijk hij is toch helemaal leuk! 


Armcandy

Mijn favo winkel in het buitenland? De supermarkt, seriously!
Heerlijk al die andere merken en spulletjes.

Italiaanse magazines zijn zo fijn, vooral dit type woonbladen zijn
enorm inspirerend. 









































































limegroen bikerjasje
Collistar effetto camaleonete nagellakjes, er waren meer
mooie kleurtjes maar heb het bij twee gehouden,
 husband was erbij... (nog meer nagellak roept ie dan...zucht...)
helaas zullen deze niet in Nederland verkrijgbaar zijn, maar met
zo'n 8 uurtjes rijden ben je al in Italië dus go go go! ps

swatches coming soon, ze zijn mooooooi!





























Vrijdagavond ging ik lekker alleen naar Eindhoven city, even op het gemak shoppen. Hebbertlijst (ik maak elk seizoen een lijstje met dingen die ik écht nog nodig heb, kuch, en moet me daar wel zoveel mogelijk aan houden om zinloze aankopen te voorkomen) in de aanslag en gaan! In de Heuvelgalerie vind je oa Supertrash en Make-Up Studio waar ik nog even binnensprong maar niks concreets nodig had. Door naar de Bijenkorf waar ik serieus aan mijn lijstje kon beginnen en ik ben goed geslaagd. Een knaloranje handtas va 119,95 met 70% korting, een Swarovski armband -50% en een ge-wel-dig jurkje van Ted Baker (ook -50%) mochten mee naar huis.

Detail van het Ted Baker jurkje, helemaal á la Victoria Grayson
(opperbitch & New Yorkse society queen uit de serie Revenge)


Stoere Swarovski slake armband, leuk voor bij een stalen horloge


































Daarnaast kan ik ook heel blij worden van de boeken en schrijfwaren afdeling, ik heb een serieuze wenskaartenfetish, heerlijk om een verse stapel kaarten klaar te hebben liggen voor leuke of lieve kaartjes. Ik hou van digitaal verkeer, maar ik ben een groot aanhanger van de handgeschreven kaart. Ook heb ik nog wat tijdschriften en notitieblokjes geshopt, nog zo'n verslaving...Op de terugweg nog even langs de Douglas en de Tuinen voor wat detox kruidenthee en tandpasta voor mijn momenteel erg gevoelige tanden.

Leuke kaarten gevonden bij de Bijenkorf, een bananenteckel en
mijn nieuwe motto....



















Bizar hoeveel energie je krijgt van een rondje lekker shoppen, ik geniet er echt van, maar misschien is dat omdat ik eigenlijk (geloof het of niet) niet zo heel vaak ga winkelen in een lekkere shopstad als Eindhoven... Hier in ieder geval het resultaat van mijn strooptocht van eergisteren, en plaatjes van nog een paar verleidingen die ik heb weten te weerstaan (maar die nu uiteraard wel op de hebbertlijst staan DUH! ;)

Kure Bazaar nagellakjes, op de wishlist: Macaron, Cappuccino,
Or rose, Caicos & Smokey.

Nagellakmoois van Deborah Lippmann (glitter in the air) en een
heel leuk Display van Ciaté, dit is toch té leuk voor op
je slaapkamer?

My Rococo picks: T-Cup, Mistress & Lab nude 6.0

Whoo! De nieuwe Swarovski slake armbanden, ik wil die twee
meest linkse! Al vind ik die witte ook erg stoer....

Ook leuk in Eindhoven, een heuse automaat voor ondergoed van
Björn Borg en de Duurzame cadeauwinkel. Het was helaas al sluit
toen ik voorbij deze leuke winkel kwam, maar ze hebben er hele
leuke duurzame hebbedingen, zoals een tablet van 1 kilo Tony
Chocolony chocolade, geluksflesjes uit Peru en lekkere wijntjes.

nagellak en zonbescherming geshopt bij Douglas (de Spf 10 smeer
ik pas als ik al poepiebruin ben en dan ook alleen op mijn benen)

Detox Thee (kom maar op met die rosé en pinot grigio)
en tandpasta van de tuinen 

Kure Bazaar en Rococo swatches op tape en Koh! Swatches op
een handige colour card, dan kan je thuis ff checken of de kleur
met je schoenen matcht (bijvoorbeeld...) briljant idee Koh! 
Mijn nieuwe feloranje Bijenkorf tasje, ik ben er echt zo blij mee!

Hilfiger zwemshorts voor husband, ik moest een zwembroek voor
hem kopen en dreigde met een roze en oranje thuis te komen,
ik doe wat ik beloof ;)