zaterdag 8 juni 2013

Spf en aftersun mousse van Biodermal

Biodermal zonnemousse en aftersun mousse



















Rode bessen en sinaasappel, niet alleen een heerlijke combinatie in een zomerse cocktail (denk sinaasappelsap met een scheutje grenadine en rode bessen als garnerering al dan niet met wat bubbels of sterkers) maar het zijn ook de actieve ingrediƫnten bomvol anti-oxidanten die de huid een vitamineboost geven terwijl je geniet van het zonnetje.

Biodermal zonneproducten ondersteunen en beschermen het natuurlijke vermogen van de huid net als alle andere producten van dit no-nonsense merk van Nederlandse bodem. Vorig jaar lanceerde Biodermal de zonnesprays met hoge factor en dit jaar is er een nieuwe innovatie, de zonnemousse. Fris en toch heel romig en verzorgend. Zelfs mijn stiefkids van 11 en 13 vinden het leuk om zichzelf in te smeren met deze beschermende 'slagroom', geloof me, anders is het altijd een heel gevecht om ze in te smeren.


















De geur van de mousses is zacht en fruitig, niet overheersend maar lekker fris en zomers, de fruitige mousse is verkrijgbaar in een spf 20, spf 30 en aftersun. De beschermende mousses hydrateren, neutraliseren de schade van vrije radicalen en beschermen tegen UVA en UVB straling. Breng 30 minuten voor je de zon ingaat een royale hoeveelheid aan op een schone huid. Smeer je gedurende de dag regelmatig in en zoek de schaduw op tijdens de warmste uurtjes (Siƫsta in een hangmat anyone?).

De mousses met SPF verdelen snel en makkelijk over de huid en trekken goed in, maar geven ook nog de ruimte om ze lekker in te masseren wat ik vooral fijn vind bij mijn bovenbenen. Mijn bovenbenen willen nogal eens wat extra vocht vasthouden op warme dagen dus masseer ik ze graag even goed om de doorbloeding te stimuleren. De mousse is niet plakkerig maar voelt wel heel erg zacht en verzorgend, ook laten deze mousses geen witte of blauwe waas achter op de huid wat een heel groot pluspunt is.

























De luchtige hydraterende aftersun mousse kalmeert geeft de huid direct een comfortabel gevoel. Na een dagje zonnen wil de boel nogal strakgetrokken en verweerd aanvoelen, even lekker fris douchen en een lekkere hoeveelheid aftersun mousse en die gestresste huid is weer helemaal blij. Tuurlijk, we zouden het niet zo ver moeten laten komen, maar een dagje in de zon is gewoon heel erg nodig soms, zeker na die koude en veeeel te lange winter. Blijf wel voorzichtig in de zon en bouw het langzaam op. Ik heb de afgelopen dagen steeds even in de zon gezeten met factor 30. Toch een beetje te lang in de zon gezeten? De Biodermal Intensief verkoelende aftersun is een echt SOS product, net als de kalmerende gel die ideaal is bij zonneblaasjes. Ik ga niet op vakantie zonder de Biodermal kalmerende gel.

Ik ga even wat lekkers te drinken maken en dan nog even naar buiten (terwijl ik dit schrijf is mijn spf aan het inwerken zodat de mousse straks optimaal zijn beschermende werk kan doen ;) Enjoy the sunshine maar koester je huid.

Biodermal zonnemousse spf 20 €18,25
Biodermal zonnemousse spf 30 € 19,30
Biodermal aftersun mousse € 13,20