zondag 9 juni 2013

Alcina Just Summer make-up

Alcina Just Summer


















Alcina is een merk dat enorm hard aan het stijgen is op mijn lijstje van favoriete beautymerken, hun Cashmere bodyproducten zijn goddelijk (er is nu ook een mooie bodylijn op basis van katoen maar die moet ik nog aanschaffen) en de make-up van Alcina is praktisch in gebruik én prachtig om te zien.

De Alcina looks zijn meestal vrij compact en dat kan ik alleen maar toejuichen (sorry soms vind ik al die collecties met megaveel items een beetje vervelend worden, too much is ook niet goed) en met deze basics creëer je snel een mooie zomerse look.





















De Concealer stick heeft een fijne zachte textuur die je goed kan uitwerken met je vingertoppen of een penseel, wel is deze kleur wat donker maar als de zon zo blijft schijnen is deze kleur over een paar dagen perfect voor mij. De stick is superhandig voor in de tas, gewoonlijk gebruik ik een concealer in tube van MAC maar onderweg bijwerken is dan een beetje onhandig, met deze compacte stick in je tas kan je altijd en overal kleine oneffenheden snel camoufleren.

De two in one eyeshadow en kajal is ook zo'n handig meeneemproduct. Ik ga echt niet met doosjes oogschaduw sjouwen en dit handige product neemt nauwelijks ruimte in en leent zich ook goed voor touch ups. Daarnaast vind ik het ook wel handig om twee matching kleurtjes bij elkaar te hebben, ik heb s'morgens echt niet altijd de tijd om heftig met allerlei kleurtjes te gaan combineren. Zoals ik al zei, Alcina is vooral heel praktisch in gebruik, heerlijk als je een drukke ochtendroutine hebt en je make-up niet teveel tijd en denkwerk in beslag mag nemen. Hieronder zie je hoe ik deze twee Alcina producten heb gebruikt.





Alcina two in one eyeshadow & kajal Romance


Voor deze ooglook heb ik enkel de concealer, eye pencil two in one en een zwarte mascara gebruikt. MEt het potlood van de two in one heb ik de oogcontour omlijnd en dit vervolgens met mijn vingertop een beetje vervaagd. De oogschaduw heb ik over het hele ooglid aangebracht en ook een klein beetje onder mijn wenkbrauw als mooie highlight. Vervolgens heb ik de kleuren een beetje in elkaar laten overlopen met een penseel en mascara aangebracht. Sneller kan volgens mij niet?  Nieuwsgierig naar Alcina? Check www.alcina.com voor alle producten van dit fijne merk of neem contact op met Alcina Nederland voor een salon bij jou in de buurt info@alcina.nl of telefonisch via 0418-652424  


De Alcina Just Summer make-up collectie:

Alcina Balance teint concealer stick €11,40
Alcina Lipstick Smoothie €11,85
Alcina two in one eyeshadow fantasy & romance €22,80
Alcina Balance lip shiny lip gloss €11,00