maandag 20 januari 2020

Summer bodies are made in winter



Elk jaar trap ik er weer in, tijdens de zomermaanden kan ik mij prima aan een voedzaam eetpatroon houden vol rauwe groenten, salades en fruit en blijf ik prima op gewicht om vervolgens in september al te zwichten voor de schappen vol kruidnoten (kan er geen verbod op komen dat die al zo vroeg verkrijgbaar zijn?) en dan vind ik het gek dat ik mijn spijkerbroek nog voor pakjesavond niet meer dicht krijg.

Vorig jaar had ik ook wat moeite om gemotiveerd te raken dus na een weekje strand in Mei schrok ik wel een beetje van de foto's. Ik ging niet op een crashdieet maar kocht als motivatie een bikinibroekje dat niet veel aan de verbeelding overliet en waar ik dus echt wel even voor aan het werk moest. Ik paste mijn eetgewoonten aan, ging vaker met de fiets in plaats van de auto en gelukkig leverde dat na een paar weken resultaat op zonder honger.

Zelfs tijdens de vakantie in Italië kwamen er geen kilo's bij. Toch zwichtte ik tijdens de herfst net iets te vaak voor een groot bord comfort food en grote mokken thee met iets lekkers erbij. Ik heb door de jaren heen al heel wat diëten gevolgd maar weet je, vaak was het vooral mijn portemonnee die heel hard vermagerde terwijl het te volgen regime telkens op hetzelfde neerkwam. Gezonde voeding en voldoende beweging.


Inmiddels is de knop weer om en mag ik af en toe nog een groot bord comfort food of iets lekkers bij mijn thee of koffie (terwijl ik dit typ raak ik lichtelijk afgeleid door de geur van de versgebakken cake die op het aanrecht staat af te koelen) mits het niet beiden op één dag is en ik er wel voldoende beweging tegenover heb staan. De gewandelde kilometers worden nu nauwkeurig bijgehouden met een app en de yogamat wordt weer volop gebruikt (vooral door de teckels om op te spelen...).

Om mij aan deze goede voornemens te houden heb ik extra hulp ingeschakeld, tijdens de zomer zie je sneller dat er wat extra rondingen bijkomen maar met al die extra lagen kleding tijdens de koude maanden valt het mij meestal niet zo op. Daarom werkt het voor mij persoonlijk heel erg goed om mijzelf dagelijks in te smeren met een verstevigend product. Die dagelijkse confrontatie met de "te verbeteren zones" werkt bij mij heel erg goed om mij gedurende de dag te beheersen.

Nu snap ik ook wel dat op sommige plaatsen de rek er echt wel een beetje uit is (het is al een wonder dat aan die 32 zwangerschapskilo's geen striae heb overgehouden) en dat helemaal strak misschien niet meer gaat lukken maar alle beetjes helpen nietwaar? Een verstevigend product is helaas geen tovermiddel dus zal ik ook braaf mijn squats en buikspieroefeningen blijven doen om het onderliggende weefsel te verstevigen. Tovermiddel of niet, deze drie verzorgende producten zijn wel heel erg fijn en bijkomend voordeel van lief voor je lijf zijn is dat dat ook mentaal weer een beetje doorwerkt om goed voor jezelf te zorgen. 


Dr Hauschka's Regeneratie Bodymilk zorgt voor een gladde en stevige huid terwijl het zelfherstellend vermogen van de huid een flinke boost krijgt. Deze lekker smeerbare lotion bevat amandel en jojoba olie die de huid helpen elastisch te blijven en extracten uit roos, rode klaver, heemst, berkenbladeren voeden en hydrateren de huid. De bijzondere geur van dit product zorgt voor een gevoel van comfort en ontspanning.

Deze bodymilk gebruik ik daarom het liefst 's avonds, de geur van rozen, sinaasappels, vanille en hout zorgt ervoor dat ik de dag net iets makkelijker loslaat. Ik ben nogal een piekeraar dus dat is een fijne bonus, over de bestanddelen van dit product (en alle andere verzorgingsproducten van Dr. Hauschka) hoef ik mij in ieder geval geen zorgen te maken. De natuurzuivere biologische cosmetica van dit merk bevat niets dat ik eigenlijk niet op mijn huid wil smeren.


Hannah en Collistar pakken lichaamsverzorging serieus aan met XL formaat flacons waarmee je echt even vooruit kan. Als je je aan je goede voornemens houdt dan moet je echt wel flink resultaat zien als je één van deze 400ml flacons hebt opgemaakt.

De hannah body cream is een volle crème die je wel even stevig moet inmasseren maar dat heeft als voordeel dat de doorbloeding en afvoer van vocht en afvalstoffen geactiveerd wordt. Deze crème met onder andere cafeïne, shea butter, olie uit wonderboom, soja en macadamia en vitamine E heeft een sterk verstevigende en hydraterende werking zonder plakkerig aan te voelen op de huid.

Ik ben dol op de opwekkende geur van citrusvruchten dus de Collistar Revitalizing Elasticizing oil-cream is niet alleen een traktatie voor de huid maar ook voor de zintuigen. Dit product heeft een meer vloeibare textuur en laat zich heel erg makkelijk over de huid verdelen, handig als er wat minder tijd is. Dankzij een mix van oliën, citrusextracten, cederextract en vitamine C is je huid in een mum van tijd voorzien van de nodige voeding en hydratatie die je huid helpt om elastisch en soepel te blijven.


Drie totaal verschillende producten met hetzelfde doel; de huid te ondersteunen en daardoor op termijn te verstevigen. Ik kan heel goed op gewicht blijven maar ik kan net zo goed ineens weer volledig ontsporen, soms is het gewoon lastig om verleidingen te weerstaan. Het bikinibroekje ligt nu bovenin de ondergoedla om mij elke ochtend te herinneren aan mijn goede voornemens.

Vorig jaar durfde ik het eigenlijk pas op de derde vakantiedag aan waardoor ik het kleurverschil van de zon niet eens meer weg kreeg, dit jaar moet hij dus gewoon op dag één aan zonder gezeur. Ik erger mij soms enorm aan mijn onzekerheid maar ik denk dat dat gewoon menselijk is. Uiteindelijk ben ik best happy met mijn curves, een fitgirl zal ik nooit worden maar dat vind ik ook helemaal niet erg, zolang ik maar lekker in mijn vel zit ben ik al dik tevreden.

Collistar shop je bij drogist, parfumerie en via de officiële Collistar webshop, Hannah bij huidcoaches of via de officiële Hannah webshop en Dr. Hauschka bij huidtherapeuten, warenhuis, reformwinkel en via de officiële Dr. Hauschka webshop.