vrijdag 22 november 2019

Essie Hay There en Home Grown swatches & review


De Essie Sweater Weather collectie neemt ons mee naar de natuur van het platteland en dat zie je duidelijk terug aan de 6 mooie tinten waarmee je je nagels dit seizoen tot ware blikvangers maakt. De neutrale tinten shinen door hun subtiele aanwezigheid en de mosgroene tint met glinsterende finish is een ware showstopper.


Ik kon twee tinten uit deze collectie niet weerstaan, de groene showstopper en koperkleurige shimmer lonkten ook naar mij maar ik ging voor twee iets subtielere maar niet minder unieke tinten.


De Essie nagellak heeft een fijne formule die mooi over je nagel uitvloeit en zich door het platte penseeltje gehoorzaam over je nagel laat manoeuvreren. Ook zijn de lakken vlot droog, je moet alleen niet net als ik iets teveel haast hebben (er kwamen wolken aan dus ik moest even snel mijn nagels in het zonlicht op de foto zien te krijgen) als de lak nog niet helemaal droog is dan is een krasje natuurlijk zo gemaakt. Maar ook dat is eigenlijk geen drama want een derde laagje is zo aangebracht en dankzij de zelf-egaliserende lak is er na dat derde laagje niets meer te zien van de kras. 



Essie Hay There is een mooie gele tint, net geen okergeel maar juist iets zachter, meer een geel met een vintage feel. Gele lakken laten zich doorgaans niet zo goed aanbrengen maar daar had ik bij deze tint helemaal geen last van. Het resultaat is echt flawless na twee snelle soepele laagjes.



De onverwachte winnaar uit deze look is Essie's Home Grown, een tint die een mix lijkt van meerdere subtiele kleuren waardoor de tint juist heel sprekend wordt. Het is een peachy nude die een is voorzien van een roségouden schittering, deze kleur is echt fabulous! Heel erg draagbaar maar heel erg mooi. Ook deze lak zorgt na twee laagjes voor een prachtige egale finish en hoewel deze onderdeel is van de herfstcollectie denk ik dat ik deze tijdens de feestdagen ga dragen want dit type kleur staat mooi bij elke outfit of het nu zwart, goud of kerstrood is. 

Je shopt deze Essie lakjes voor €12,49 per stuk bij het Kruidvat en Di drogisterijen.