zondag 23 september 2018

IDUN Minerals Nail Polish Opal


Idun Minerals is een fijn beautymerk dat minerale pigmenten combineert met pure formules zodat jouw huid maar ook het milieu zo min mogelijk belast worden met stoffen die je liever wil vermijden.

Nagellak is en blijft natuurlijk een chemisch goedje maar bij Idun hebben ze 5 van de meest voorkomende schadelijke stoffen niet in hun nagellak verwerkt. De nagellak is 5-free en dat betekent dat er geen tolueen, formaldehyde, formaldehyde hars, kamfer en DBP in de nagellak verwerkt is.


De nagellak zit verpakt in een mooi flesje dat lekker stevig staat door de vierkante vorm, dat betekent weer minder risico op omstoten, iets waar ik erg goed in ben. Het penseeltje zorgt ervoor dat je de lak mooi kan aanbrengen en ik had even een beetje vrees voor streepjes in de lak vanwege de metallic/parelmoer finish maar dat is niet het geval. Nog een pluspunt! 


Deze nagellak verdient een dikke voldoende, hij brengt fantastisch aan en de kleur is prachtig. De 5 free formule is voor mij persoonlijk een must want ik probeer schadelijke chemicaliƫn toch zo goed mogelijk te vermijden.

Ik ben al fan van de Idun minerals lipsticks en er staan nog een aantal items op mijn wishlist waaronder een blush en de mascara. Idun Minerals shop je bij meerdere G&W gezondheidswinkels, schoonheidssalons en reformwinkel.