dinsdag 18 september 2018

Collistar Sun mousse


Ik vind het altijd wel grappig dat mijn Collistar vakantieliefdes een dubbele reis hebben gemaakt. Eerst zijn ze vanuit Italië hierheen gekomen en vervolgens stop ik ze in mijn beautycase en gaan ze weer terug naar het land van herkomst.

Collistar is in Italië ongekend populair vanwege de lichaamsverzorging, make-up en suncare. Terecht ook want ze combineren innovatieve formules met gebruiksvriendelijkheid. Een nieuwe ontdekking op het gebied van gebruiksvriendelijkheid zijn de suncare producten in de vorm van een mousse. Ik heb in mijn gezin twee heren die niet dol zijn op smeren wat ondanks mijn pogingen om ze ingesmeerd te krijgen (van smeken tot enigzins onvriendelijk dwingen) meestal wel eens per zomer resulteert in een plaatselijke verbranding (in mijn ogen een doodzonde dus je begrijpt dat het soms niet zo gezellig is). Voor vertrek pakte ik vol goede moed een verzameling suncare producten in waaronder de nieuwe zonmousse van Collistar.


Collistar zorgt niet alleen voor vernieuwende producten maar zet zich ook in om veilig zonnen te promoten en geeft voorlichting over een bewuste aanpak om veilig maar mooi bruin te worden. Een optimale bescherming tegen de schadelijke invloeden van de zon is dan natuurlijk erg belangrijk, de zonverzorging van Collistar beschermt niet alleen tegen UVA en UVB straling maar ook tegen infrarood, ozon en vrije radicalen en is daarmee één van de koplopers op het gebied van geavanceerde suncare.

Deze allround bescherming zit ook in de nieuwe mousse met SPF30 of SPF20. Collistar vind het belangrijk dat niet alleen de bescherming goed zit maar dat ook de beleving van de producten prettig is, kijk daar word ik dus heel erg blij van! Ik kreeg nieuwe hoop en wie weet zou dit het smeergedrag van de eigenwijze mannen positief beïnvloeden.


Naast het pluspunt fijn in gebruik zorgen de snel intrekkende mousses er ook voor dat het bruiningsproces versnelt word, de bruine tint langer blijft zitten en de huid verzorgt wordt. Lampionplant gaat schade aan de collagene vezels tegen (voorkomt dus verslapping van de huid) en sponskomkommer voedt de huid en beschermt tegen uitdrogen. Shea boter en hyaluronzuur zorgen voor nog meer hydratatie, vitamine E, Aloe Vera en sigesbeckia Orientalis kalmeren en verfrissen. Sigesbeckia Orientalis wordt in de Chinese geneeskunde al heel wat jaar gebruikt vanwege de ontstekingsremmende en kalmerende eigenschappen.


Even schudden voor gebruik en het bolletje "slagroom" dat uit de flacon tevoorschijn komt zorgt voor een aangenaam gevoel op de huid en natuurlijk die belangrijke bescherming. De mousse is geschikt voor alle huidtypen, ook de meest gevoelige, de SPF30 mag ook gebruikt worden voor kinderen. Dat laatste vond ik ook erg fijn want met de leuke mousse vinden ze het zelf ook leuk om te smeren (zelluf doen!!!). Zo leer je ze meteen zichzelf te verzorgen als ze de zon in gaan (uiteraard opletten dat alles goed wordt ingesmeerd maar ik denk dat dat voor zich spreekt). De mousse mag ook gebruikt worden voor het gezicht, maar doe dan wel eerst een beetje product in je handpalm en verdeel het dan voorzichtig over het hele gezicht en de hals. De hoeveelheid op mijn hand is genoeg voor een arm.

Al na een paar dagen zag ik dat de heren uit zichzelf begonnen te smeren en dat kan ik alleen maar toejuichen, maar als vrouw zijnde heb ik toch nog wel iets te zeuren... Nu waren mijn fijne mousses ineens een stuk sneller op! Volgend jaar zomer maar extra voorraad inslaan dan haha.


Het assortiment suncare is zeer uitgebreid, van bescherming voor de gevoelige huid tot een speciale hydraterende spray met zeezout om de bruining te versnellen en alles wat daartussenin valt. Ook voor na het zonnen zijn er verschillende texturen aftersun en zelfs een speciale douchegel die je zonbescherming goed verwijderd zonder de huid te belasten en oja, ook nog een aantal fijne verzorgingsproducten voor je haar.

Het zomerseizoen loopt dan misschien op zijn eind maar wie weet gaan we nog een paar mooie zonnige dagen tegemoet en dan is het toch nog zaak je goed te beschermen en je huid lekker te verzorgen met een heerlijk geurend suncare product. Collistar shop je bij de parfumerie en luxe drogist én via de officiële webshop.