woensdag 30 december 2015

Best of 2015: Instant Glamourkrullen

Instant Glamourkrullen 
 .
Krullend haar is een vloek en een zegen, niets mooier dan een volle bos veerkrachtige glanzende krullen maar zelfs als je van nature krullend haar hebt is dit niet altijd eenvoudig te bereiken.

Ook ik heb serieus hulp nodig om mijn krullen mooi tot hun recht te laten komen en het liefst voor meerdere dagen achtereen. Ik heb geen zin (en binnenkort als de baby er is geen tijd) om de routine van vochtig maken (of erger nog dagelijks wassen....) stylen en krullen erin kneden dagelijks te herhalen dus een product dat zorgt voor een mooi gedefinieerde maar zachte en soepele krul is voor mij het summum.

Drie producten die het afgelopen jaar heel veel indruk op mij maakten zijn de mousses van L'Oréal Professionnel, Davines en Kérastase. L'Oréal Professionnel speelt in op de retro trend van vintage glamourhaar met de Hollywood waves lijn van Techni.ART. Deze productlijn bestaat uit meerdere producten die inspelen op de behoeftes van verschillende types krullend haar.

De Spiral Queen mousse heeft een romige textuur en zorgt voor een hele mooie zachte glanzende krul en is geschikt voor medium tot dik krullend haar. Ook de volgende en de dag erna dag zitten mijn krullen nog mooi in model.



This is a curl moisturizing mousse van Davines is verreweg mijn favoriet van dit trio, de zachte maar rijke mousse verzwaart niet en zorgt voor een langdurig verzorgde krullencoupe. Deze mousse zorgt voor een mooie veerkrachtige krul en zelfs verlegen krullen komen ineens tevoorschijn na het aanbrengen van deze mousse. Ik ben telkens weer verbaasd over de hoeveelheid krullen na het gebruiken van de Davines mousse.

Een kleine hoeveelheid is ruim voldoende en het grote voordeel van dit product is dat ik na een nacht slapen iets minder krul heb maar dat de krullen die er nog zijn mooi van vorm zijn in plaats van verkreukeld of vettig (wil met veel producten voor krullen gebeuren, van die crispy geplette krullen of, erger nog, van die vettige krullen brrr).

Deze stylingmousse bevat geen parabenen of toegevoegde kleurstoffen en Davines zet zich niet alleen in voor de schoonheid van je huid en haar maar ook voor de schoonheid van onze aarde, veel productlijnen zijn 100% CO² neutraal en Davines ondersteunt zelfs de salons die met het merk werken om zoveel mogelijk CO² neutraal te werken. In Italië, Noorwegen, Spanje en Portugal zijn er al Davines salons die hun uitstoot compenseren. Davines startte ooit als onderzoekslaboratorium voor merken uit het hogere segment maar besloot na 10 jaar om een eigen merk op te zetten, fijn voor ons als consument want de Davines haircare en [ Comfort zone ] skincare producten zijn ontzettend goed. (nog 4 weken zwangerschap te gaan, 23 extra kilo's maar amper striae te zien dankzij de body elasticizing oil).

De Kérastase Boucles d'art staat al wat langer op mijn toilettafel en is qua textuur de meest lichte van de drie maar dat zegt niets over de krulkracht die je hiermee aan je haar toevoegt, bij deze moet je zelfs oppassen dat je niet teveel aanbrengt want dan kunnen de krullen zelfs een beetje hard gaan aanvoelen. Voorzichtig doseren dus want een kleine hoeveelheid goes a long way.

De volgende dag heeft mijn haar bij dit product wel een opfrisser nodig maar hiervoor is de Baume Double Je (ook uit het Kérastase stylinggamma) een fijn product. Deze balsem geeft definitie en textuur aan de wat uitgezakte krullen maar moet de dag daarna wel weer uitgewassen worden als ik er veel van nodig heb. Van de drie is deze dus heel fijn voor instant krullen maar heeft iets meer onderhoud nodig dan de andere twee.

Deze fijne stylingproducten zijn verkrijgbaar bij de kapsalon.


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)