maandag 2 december 2019

Aftellen naar kerstmis met Dr. Hauschka


De donkere decembermaand is niet voor iedereen een maand vol gezelligheid en lichtpuntjes. Mijn eerste "donkere kerst" maakte ik mee toen mijn hondje op eerste kerstdag overleed. Ik was 21 en zij kwam bij ons in huis toen ik 6 jaar was. Ze was het grootste deel van mijn leven een stabiele factor en juist op die dag moest ik haar laten gaan. Dit jaar is het vier jaar geleden dat ik op 24 december aanwezig was bij de crematiedienst van mijn grootvader. Eigenlijk de man die altijd de vaderfiguur in mijn leven was, ik was toen trouwens 34 weken zwanger dus het geheel ging eigenlijk in een roes aan mij voorbij.

Sindsdien is de aanloop naar kerst een periode met een dubbel gevoel, ik geniet van de lichtjes, het feestelijk samenzijn maar voel ook verdriet en gemis om degenen die er niet meer bij kunnen zijn. Daarom vind ik de advent zo mooi, een manier om af te tellen naar de kerst, elke dag is een cadeautje en deze periode staat dan ook in het teken van een dagelijks cadeautje voor jezelf en een moment van bezinning.


De reden dat ik de kalender van Dr. Hauschka zo mooi vind is dat het merk voldoet aan al mijn eisen, het zijn niet alleen fijne en effectieve producten. Centraal staat respect voor mens, dier en milieu, eerlijke mooie plantaardige producten die geproduceerd zijn zonder een ander daarmee onnodig te belasten of te benadelen. Iets wat ieder mens zou moeten nastreven in het leven als het gaat om het verzamelen van "rijkdom". Want uiteindelijk zijn het de herinneringen in ons hart en geluksmomentjes die we samen meemaken die onbetaalbaar zijn en het leven zo mooi maken.

Ik maak de cadeautjes uit deze kalender open met mijn inmiddels 3 jarige dochter. Ze wordt in februari 4, mijn opa zei altijd dat hij zoveel moois had meegemaakt in zijn leven en de komst van een achterkleinkind was een kers op de taart. Ik kijk uit naar hopelijk nog heel veel kerstdagen met haar, met in mijn achterhoofd vooral mijn opa, omdat ik weet dat hij er toch wel een beetje bij is, al is het alleen al in haar tomeloze energie en ondeugende streken. Vandaag hebben wij samen een kerstboom versierd, het was hilarisch en frustrerend tegelijkertijd maar ook meteen een goede oefening voor mijn geduld.

Veel producten van Dr. Hauschka gebruik ik samen met mijn dochter, de rozen lichaamsverzorging gebruikte ik al toen ze baby was en nog is de rozencrème een fijn product om haar gevoelige huidje te beschermen. Zeker nu het kouder is hebben vooral haar wangen wat extra bescherming nodig als we een tochtje op de fiets maken of samen op ontdekkingstocht door het bos gaan. Uiteraard zijn nog niet alle producten uit de adventskalender voor haar geschikt maar ik heb inmiddels geleerd dat je als mama ook best iets voor jezelf mag hebben. En als goed verzorgde mama die lekker in haar vel zit ben ik ook een leukere mama. Bovendien vind ze het prachtig om te observeren als ik mijn verzorgingsritueel uitvoer.


De adventskalender van Dr. bevat 24 verrassingen in miniatuur formaat waarmee je niet alleen je huid maar ook je zintuigen verwent. Perfecte producten dus voor een rustgevend ritueel om je voor te bereiden op de kerst, de jaarwisseling en de start van een nieuw jaar. Als trouwe fan van Dr. Hauschka vind ik het leuk om nieuwe producten te ontdekken en bestaande favorieten te delen met anderen (leuk als kleine onverwachte cadeautjes, maak het gebaar helemaal af met een lief briefje of kaartje) en als je het merk nog niet kent een hele leuke manier om kennis te maken met het assortiment aan verzorging voor gezicht en lichaam. De adventskalender is trouwens niet het enige leuke cadeau, ook de speciale geschenkdozen zullen het goed doen als liefdevol cadeau onder de kerstboom, er is keuze genoeg.

Met de cadeaus van Dr. Hauschka geef je niet alleen iets waarmee de ontvanger zichzelf kan vertroetelen, je kiest ook bewust voor een merk dat respect voor mens, dier en onze mooie planeet heeft en deze zo min mogelijk belast. Zoals Karlijn Visser van Holistik het zo mooi verwoordde in een inspirerende instagram post vandaag: "Elke euro die je uitgeeft is een stem vóór of tegen Moeder Aarde". Daar heeft ze volkomen gelijk in en daarmee heb ik mijn eerste goede voornemen ook al "in the pocket". Nog beter opletten waar de euro's aan besteed worden.

Een volledig overzicht van deze mooie natuurcosmetica vind je op de website van Dr. Hauschka evenals een overzicht van de verkooppunten. Je shopt dit mooie merk onder andere bij huidtherapeuten, en speciaalzaken. 

Ik wens jullie allemaal een mooie adventsperiode toe met als hoogtepunt een feestperiode met veel aandacht en liefde voor elkaar. En stiekem ben ik toch ook wel weer nieuwsgierig naar de verrassing van morgen. De eerste twee doosjes zijn geopend, nog 22 stuks te gaan... Ik heb bewust nog niet gekeken welke producten er allemaal in de doosjes verstopt zitten maar weet wel dat ik er na de kerst een aantal als Secret Santa ga verspreiden. Share the love, fijne decembermaand allemaal!