donderdag 26 september 2019

Franse zomer in je badkamer met Balade en provence


Voor velen is de lente hét seizoen dat draait om een frisse start en de welbekende voorjaarsschoonmaak, voor mij is dat de herfst. Ik ben als een razende aan het opruimen, sorteren, weggooien en let meer dan anders op de producten die ik in huis haal. In mijn boodschappentas zitten herbruikbare zakjes voor groenten en fruit en ook mijn cosmetica heb ik het liefst in grootverpakking, een verpakking die hervulbaar is of, nog beter, zo min mogelijk verpakking. 

Balade en Provence valt in die laatste categorie, een lijn van diverse zepen om huid en haar op milde wijze mee te reinigen en verzorgen. 


Voor dames is er een romige body zeep en Gentle shave soap, deze twee ruiken heerlijk naar oranjebloesem, een persoonlijke favoriet! Toen ik de producten net in huis had stonden ze in de gang (daar staat mijn beautyvoorraad) en telkens als ik door de gang liep rook ik die heerlijke geur maar het duurde even voor ik doorhad dat die royale geur afkomstig was van die compacte zeepjes. Omdat het product zo zuiver is is de geur (op een hele goede manier) erg aanwezig. De zeepjes drogen mijn huid niet uit maar laten een fris huidgevoel achter en natuurlijk een vleugje oranjebloesem.


Voor de mannen is er een compacte scheerzeep en een shampoo, beiden met een prettige frisse citrusgeur. Aangezien de heren mijn scheerzeep gebruiken voel ik mij totaal niet schuldig als ik dan een keer hun zeepje steel. Vooral de shampoo is erg lekker als ik mijn wasbeurt even heb uitgesteld en mijn haar wat vettiger is dan normaal. Na een wasbeurt met deze shampoo zijn mijn haren heerlijk fris en kraakhelder schoon. 


De lavendel shampoo tenslotte is geschikt voor fijn haar en heeft een prettige kalmerende lavendel geur, ideaal om frustratie van de steeds verdwijnende scheerzeep mee weg te wassen haha. 

Ik ben echt enorm fan van deze zeepjes! Als ik dan toch heel kritisch één nadeel moet noemen dan is het wel dat het lastig is om sommige zeepjes uit elkaar te houden. Sommige hebben dezelfde kleur dus je moet ze echt steeds braaf in het doosje doen om je niet te vergissen. Maar dat is dan ook het enige wat ik als minpunt kan bedenken. Ik vind dit echt briljant! Ik had heel vroeger (ja toch echt zeker 15 jaar terug) al een solid shampoo bar van Lush maar die vind ik qua geur soms erg heavy en overweldigend. De Balade en Provence zeepjes ruiken heel natuurlijk en laten een subtiel vleugje geur achter. What's not to love? De zeepjes zijn bio, vegan, zijn verpakt in een milieuvriendelijk composteerbaar doosje en zacht voor de huid omdat er tijdens de productie geen gebruik is gemaakt van verhitting.

De zeepjes van 40 gram kosten €6,99 en de orange blossom body soap kost €7,99 voor een stuk zeep van 80 gram. Balade en Provence shop je onder andere bij Holland & Barrett (voorheen de tuinen, ze verzenden boven de €20 gratis naar Nederland en België).