donderdag 30 mei 2019

Clarins Wonder perfect mascara 4D & waterproof pencils review


Clarins is flink aan het vernieuwen, er is een compleet nieuwe verzorgingslijn voor de jonge huid, de suncare is compleet vernieuwd en ook de make-up ondergaat de nodige make-overs. Niet dat het echt nodig was want ik was altijd heel erg blij met de make-up van Clarins maar er zijn weer een aantal fijne nieuwe producten bijgekomen waaronder een nieuwe lipstick met vinyl effect (daarover binnenkort meer) een mascara met 4D effect en nieuwe waterproof oogpotloden in meerdere tinten.


De nieuwe mascara Wonder perfect mascara 4D belooft een perfecte oogopslag en voorziet de wimpers van lengte, volume, krul en high definition. De mascara is vekrijgbaar in twee tinten en bevat was van rozen, rijst en carnaubapalm waardoor de wimpers mooi gaan krullen.

De textuur van de mascara is heel romig dus aanbrengen gaat vlot en na het opdrogen blijven de wimperhaartjes flexibel. Dat vind ik altijd erg fijn, niets vervelender dan van die hele harde wimpers.

 

Één laagje zorgt voor een mooi subtiel aangezette wimper, geen overdreven glamour maar een mooie naturel look waarbij je blik intenser is door de vollere en langere wimpers. Door de donkerbruine tint lijkt het net alsof ik geen mascara draag maar van nature van die lange wimpers heb.  


In laagjes werken kan wel maar dan is het echt uitkijken voor klontjes, ik had zo even vlug geen borsteltje bij de hand maar het is beter om na het tweede laagje even met een schoon wimperborsteltje na te borstelen zodat je alle ophopingen van mascara verwijderd.  


Dit is een mascara die ik gebruik voor een subtiele dagmake-up. Als ik echt voor glamour wil gaan qua wimpers dan heb ik een andere mascara nodig want mijn wimperhaartjes staan dan te kort op elkaar voor een volume mascara. Dat eindigt bij mij altijd in wimpers die aan elkaar klonteren en dat is zonde. Maar voor een niet té aangezette look is deze mascara uitermate geschikt.

Een extra bonus is dat de mascara zich prima laat verwijderen, zelfs zonder speciale oogmake-up removers. Als ik een speciaal doekje of de jane iredale cleansing mitt gebruik kan ik zelfs zonder remover alle mascara verwijderen. Anders is een (wasbaar) wattenschijfje met een kleine hoeveelheid milde remover voldoende.

Deze mascara is verkrijgbaar in het zwarte Perfect Black en in de diep chocoladebruine tint Perfect Brown. Ik ben groot fan van bruine mascara, dan is het alsof mijn bruine wimperhaartjes van zichzelf zo mooi vol en lang zijn. Je ziet dan niet dat ik ze eigenlijk de danken heb aan Clarins. 


Voor een extra sprekende blik gebruik ik graag een oogpotlood. Toestanden met ingewikkelde oogmake-up daar waag ik me niet meer aan en met de juiste tools is dat ook eigenlijk helemaal niet zo nodig. Een goed oogpotlood kan multifunctioneel ingezet worden dus ik was erg nieuwsgierig naar de nieuwe Waterproof pencils van Clarins.

Ik koos voor een grijze en een groene tint, beide versterken de tint van mijn iris want ik heb grijsblauwe ogen met een beetje groen. Dit nieuwe potloodje is verpakt in een praktische draaistift en is verkrijgbaar in 7 mooie tinten.


Het potlood beloofd om tot 8 uur te blijven zitten zonder uit te lopen. In de omschrijving staat ook dat het een precisiestift is maar dat vind ik een punt van discussie. Er zit namelijk een puntenslijper in het product verstopt dus je kan inderdaad elke keer een vlijmscherp puntje aan het potlood maken maar dan is hij volgens mij heel snel op. Nu vind ik het ook niet heel erg dat het lijntje niet heel dun is want ik vervaag mijn oogpotlood het liefst en nu is dat een fluitje van een cent. Er zit namelijk ook een sponsje in het potlood verstopt al werk ik het potlood stiekem liever uit met mijn vingertoppen. 


Het potlood heeft een matte finish en blijft na het opdrogen heel goed op zijn plek. Ik moet het nog even testen maar ik denk dat dit potlood ook een hele mooie basis is voor een long lasting oogschaduwlook. 



Deze nieuwtjes van Clarins shop je bij Clarins counters, schoonheidssalons en parfumerie. Er is nu ook een officiële Clarins webshop waar je als member speciale kortingen en cadeautjes krijgt. Zo krijg je tot 6 juni 3 toffe travelsizes naar keuze cadeau bij besteding vanaf €50, ideaal voor mee op vakantie. Je kan ook een leuke reiskit samenstellen voor €29. Je kiest dan 4 leuke miniaturen die in een leuk tasje verpakt worden. Dan weet je zeker dat je je beauty essentials altijd bij de hand hebt. Love Clarins!