zondag 21 april 2019

Ready for spring


Wat is het toch genieten dat heerlijke lentezonnetje maar het levert ook wel de nodige beautystress op. Mijn huid begint vaak een beetje moeilijk te doen als het seizoen wisselt en helemaal als de temperaturen nog flink schommelen. Daarnaast is het ineens warm genoeg voor rokjes en dus blote benen en ik liep een beetje achter met het onderhoud dus de badkamer is momenteel de plek voor serieus onderhoud.

Ik scrub en smeer om mijn benen een beetje presentabel te maken want die slangenhuid is niet geschikt om aan de buitenwereld te tonen (of is er een reptielenprint trend die ik gemist heb dan kan het prima?). In de winter haal ik tweemaal per maand de epilady over mijn benen en oksels maar daar ga ik het nu niet meer mee redden. Scheermesjes shoppen vind ik altijd een toestand. Ik eindig elke keer met een roze glitterig exemplaar (zet ergens mermaid op en ik trap genadeloos in de val) met gigantisch opzetstuk waardoor ik A:niet ziet wat ik doe en B:ik last krijg van irritatie door al die toevoegingen aan dat mesje.


Daar was ik dus eigenlijk een beetje klaar mee maar de mesjes voor heren, tja die zijn gewoon een beetje saai en toch iets te mannelijk qua vormgeving. Pippa shaving maakt wat mij betreft een einde aan de zoektocht naar het ultieme scheersysteem. Je schaft éénmalig de Pippa starter kit aan die bestaat uit een elegant vormgegeven houder en twee mesjes. Voldoende voor de eerste weken lente. Nieuwe mesjes worden per 4 thuisbezorgd voor €9 inclusief verzenden en je bepaald zelf hoe vaak dat is. Easy does it nietwaar?

Niet geheel onbelangrijk, het systeem werkt ontzettend fijn, de 6 cut-proof mesjes zorgen voor een glad resultaat zonder dat je onder de wondjes zit (ik heb wel eens onder de wondjes gezeten bij gebruik van andere systemen... not pretty en ook erg pijnlijk al die venijnige wondjes...) en een vleugje Aloë vera en vitamine E zorgen voor verzorging van de huid. Het ontwerp van de houder is dankzij een Scandinavisch designteam ergonomisch en ook erg mooi om te zien. Ik heb inmiddels een nieuwe voorraad mesjes besteld want ik wil nooit meer iets anders. Mocht je het je trouwens afvragen, die leuke frisgroene nagellak komt uit de nieuwe collectie van Close Brussels)


Carven is een bijzondere naam in de parfumeriewereld, Ma Griffe was één van de eerste parfumminiatuurtjes die ik als jonge tiener in handen kreeg en dit type klassieke geuren was toen niet direct mijn ding maar ze maakten wel stuk voor stuk indruk. Meesterparfumeur Francis Kurkdijan is verantwoordelijk voor de creatie van Le Parfum van Carven, een nieuwe moderne klassieker van een groots parfumhuis.

De flacon verraad al een beetje dat het om een bijzondere geur gaat, vormgegeven met oog voor detail én oog voor klasse. Ook de inhoud is elegant en tijdloos, onder andere lathyrus (sweet pea), hyacinth, jasmijn, osmanthus en mandarijnbloesem vormen samen een bijzonder verfijnd parfum. Le parfum is lichtzoet en bloemig, een mooie geur voor de lente. De parfums van Carven shop je onder andere bij Planet parfum


Het ingaan van de zomertijd verstoort mijn slaapritme enorm, ik ga normaal tussen 9 en 10 uur 's avonds (ja vroeg ik weet het maar peuterdame is soms om 6 uur al klaarwakker dan ben je blij dat je er om 9 al in lag) al naar bed maar sinds de zomertijd is ingegaan ben ik om 11 uur nog klaarwakker met 's morgens vroeg enorme wallen en kringen onder mijn ogen als stille getuige van een te korte nachtrust. Ik ben inmiddels begonnen aan mijn derde tube Stress positive eye lift van Dermalogica.

De tube met bijzondere applicator bevat een wonderlijk 'leave-on' oogmasker die ervoor zorgt dat donkere kringen en zwellingen verminderen. Ook zorgt de unieke samenstelling voor herstel van je huidbarrière zodat de tere huid rondom je ogen sterk en gezond blijft. Ik betrap mijzelf er wel eens op dat ik in een Stress positive trance zit, dan kan ik niet stoppen met het aanstippen van de oogcontour met de verkoelende applicator. Het is dan de kunst om met losse hand te werken anders verspil ik de kostbare inhoud en dat is zonde want ik ben er veel te blij mee. Op de website van Dermalogica staat een filmpje met de bijzondere applicatiemethode van dit product. Oja, er is ook een travelsize van dit product, handig voor mee op vakantie. 


Mijn handen geef ik tijdens de wisseling van de seizoenen altijd een kuurtje met de Repairing hand cream van Pure altitude. Edelweiss uit de Alpen heeft een sterk herstellende werking en zorgt samen met andere voedende ingrediënten heel goed voor je huid. Deze rijke handverzorging veranderd ruwe droge handen vol kloofjes binnen een mum van tijd in zachte handen. Zodra het wasgoed aan mijn handen blijft haken weet ik dat het weer tijd is om een blikje met deze handcrème te shoppen. 


Ik ben nog steeds dik tevreden over mijn huidige hannah routine (het hannah clear gamma, check die review hier) maar heb inmiddels ook de hannah handbag essentials in mijn toilettas zitten. We gaan soms uit logeren en dan vind ik het vervelend om enorme toilettassen mee te slepen (ik probeer het te beperken tot één exemplaar) dus qua ruimtebesparing zijn deze kleine verpakkingen een uitkomst. 

De handbag essentials bevatten 10ml product, genoeg voor een paar dagen gebruik en er zijn meerdere fijne producten in dit handige formaat pompflacon verkrijgbaar. Persoonlijke favorieten zijn de 4Youth (om beginnende fijne lijntjes aan te pakken), Juvi protect (bescherming tegen UV straling), 24-hour skin balancing (een briljante moisturizer) en de Touch of colour (een perfectionerende finish die de huid meteen voorziet van een mooie zonnige glow). 

Hannah huidverbeterende producten shop je bij erkende hannah huidcoaches, zo weet je zeker dat je huid in de beste handen is. Je kan ze ook online shoppen via de officiële webshop, laat je huid bij twijfel zeker eens meten bij een huidcoach zo weet je zeker dat je de juiste producten gebruikt. 


Het is altijd weer even omschakelen als er een nieuw seizoen van start gaat maar het went vanzelf weer. Aan de inhoud van mijn beautycase zal het in ieder geval niet liggen haha.