zondag 6 januari 2019

Bye Bye droge huid hello beautiful winter body


Onder de zonnebank gaan doe ik al jaren niet meer en de selftanners shop ik altijd vol goede moed maar blijven meestal ook de gehele winter in de kast staan. Een bleek winterhuidje it is en daar heb ik vrede mee zolang het huidje maar zacht en glanzend is. Dat gaat alleen niet helemaal vanzelf, ik moet echt wel mijn best doen om mijn huid te redden tijdens de koude maanden.

Producten zonder onnodige ballast hebben altijd mijn voorkeur, ik lees de ingrediëntenlijsten en alles wat ik niet vertrouw check ik even in de Skin Deep database van EWG.


Onder de douche kan er al veel fout gaan, veel doucheproducten bevatten krachtige ontvetters en schuimversterkers die de beschermlaag van de huid ook door het doucheputje laten verdwijnen. Je kan daarna wel smeren met herstellende producten maar dat is eigenlijk al onbegonnen werk omdat je die beschermlaag kwijt bent.

De Hannah Shower treatment bestaat uit verzorgende oliën die de huid grondig reinigen maar de beschermlaag met rust laten. Als ik dit product onder de douche gebruik kan ik op haastige ochtenden zelfs valsspelen en de bodylotion overslaan zo goed verzorgt dit product. Deze milde reiniger voor onder de douche zit in een praktische queensize pompflacon met een inhoud van maar liefst 500ml. Dat zijn heel wat douchebeurten.


Clarins Huile Relax vormt samen met de bain Relax een ultiem duo om even serieus te ontspannen. Zelfs een stresskip als ik geeft zich uiteindelijk over en kalmeert dankzij de etherische oliën van geranium, petitgrain, kamille en basilicum verjagen stress en vermoeidheid. De Bain aux plantes relax is geschikt voor bad en douche en die geur? Die is echt kalmerend en zorgt voor een instant SPA gevoel in je eigen badkamer.

De lichaamsolie bevat hazelnootolie hydrateert en verzorgt de huid. Een heerlijke olie voor na het sporten of gewoon na een stressvolle dag. Breng hem aan op een vochtige huid en masseer eventueel in op plaatsen waar de spanning zich ophoopt.


De Delightful exfoliating body scrub van Ioma doet zijn naam eer aan met een zeer delicate samenstelling. Deze scrub bestaat uit soja olie, suiker en extracten uit suiker en exfoliërende deeltjes van sinaasappelschil, cranberry en kokos. Geen microplastics dus dat is een groot pluspunt.

De textuur van de scrub is bijzonder aangenaam, door de oliebasis voelt de scrub heel erg aangenaam en toch spoel je hem na gebruik makkelijk van de huid af. De korreltjes zijn net voldoende aanwezig om toch effectief te kunnen scrubben zonder de huid te irriteren (ik scrub nogal stevig, zeg maar gerust agressief dus een milde scrub is beter voor mijn huid). Een fijn product dat na het douchen een heerlijk zachte huid achterlaat die de verzorging die daarna volgt optimaal kan opnemen.

Ik ben doorgaans niet zo dol op limited editions, ze prikkelen mijn hebberigheid maar als ik dan helemaal enthousiast word van het product dan ben ik verdrietig dat het maar tijdelijk verkrijgbaar is. Toch was deze bodylotion van Pure Altitude moeilijk te weerstaan. De Lait Corps velours de neige bestaat uit enkele chemische basiscomponenten die de huid verzorgen en daarnaast uit natuurlijke ingrediënten waaronder hazelnootolie, arnica, extract uit bessen, druivenpitextract, en natuurlijk extract uit edelweiss.


De bodylotion smeert fijn en blijft niet vettig aanvoelen maar zorgt voor een prettig en aaibaar laagje op de huid. De geur is heel subtiel en delicaat, inderdaad zoals pas gevallen sneeuw zou ruiken als er een geur aan zou zitten. Pure Altitude is 20 jaar geleden ontstaan in een chic dorpje in de Alpen waar tijdens de winter volop aan wintersport gedaan word. Vandaar de vrolijke illustraties op deze limited edition van het merk dat de edelweiss als vaste ster in haar producten gebruikt.

Pure Altitude is verkrijgbaar bij geselecteerde parfumeriezaken en de online shop, Ioma shop je bij Planet Parfum, Hannah shop je bij Hannah huidcoaches en via de webshop en Clarins vind je bij parfumerie en schoonheidsinstituut.