zondag 28 oktober 2018


Het was het eerste wat ik onbewust deed toen ik vanmorgen wakker werd, toen ik het in de gaten kreeg stopte ik direct want aan mijn kriebelige scheenbenen krabbel verlicht de jeuk eventjes maar maakt het alleen maar erger. Toen ik naar buiten keek zag ik een laagje ijs op de voorruit van de auto, een bevestiging van wat mijn huid al weet, de herfst is echt begonnen dus ik kan er nu echt niet meer onderuit en zal echt moeten gaan smeren.

Mijn gezicht krijgt dagelijks de nodige aandacht maar ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn lijf qua smeren wel een beetje verwaarloos, zeker als het kouder begint te worden. Beetje dubbel want dan is het betere smeerwerk geen overbodige luxe. De kou buiten en de verwarming binnen onttrekken vocht aan de huid en maken haar kwetsbaar. Ik drink voldoende water en eet voldoende fruit en voedingsmiddelen met de nodige omega vetzuren maar toch is het deze tijd van het jaar nodig om ook van buitenaf bij te hydrateren en "vetten".

Ik heb een aantal vaste favorieten maar ik kreeg laatst ook weer allerlei nieuwe producten toegestuurd dus die heb ik ook grondig getest, deze twee bodylotions en multifunctionele olie verzorgen de huid en parfumeren de huid ook subtiel. Nu is dat eigenlijk al een beetje mijn eerste bezwaar (het lijkt misschien of ik met mijn kritische been uit bed ben gestapt maar ik merkte dat ik me er regelmatig een beetje aan stoorde, dus het was geen eenmalig incident), ik heb mijn lichaamsverzorging het liefst ongeparfumeerd en als er dan een geurtje aan zit dan is dat geurtje een bewuste keuze. Zo ben ik dol op een bodylotion met kokosgeur en een superdeluxe lotion met de geur van mijn favoriete parfum. Maar ik dwaal af, nu even terug naar dit drietal.


De Eight hour® cream van Elizabeth Arden heeft een vaste plek in mijn toilettas, toen ik zag dat er tegenwoordig een complete verzorgingslijn is was ik even sceptisch. Ik begrijp dat het marketingtechnisch slim is om een hele lijn rondom een topper te creëren maar je loopt ook het risico dat alle producten naast dat icoon een beetje verbleken.

De universe olie uit het Eight hour® gamma is een verzorging voor gezicht, lichaam en haar die herstelt en revitaliseert. De olie is licht geparfumeerd met een subtiel bloemige geur wat volgens het merk voor een gevoel van welzijn zorgt. Nu is de beleving van het product door die geur inderdaad wel luxueus, toch weerhoud de aanwezigheid van parfum mij ervan om het product op mijn gezicht te gebruiken. Ik hou er niet zo van om mijn gezichtsverzorging de hele dag (of een deel daarvan) te ruiken. De olie is rijk aan voedende bestanddelen waaronder vitamine E, omega-6, omega-9, jojoba olie, camelia olie, abrikozenolie, olijfolie, avocado olie en extracten uit rozemarijn, en gember die de huid verzorgen. 

Een groot pluspunt aan deze olie is dat hij multifunctioneel is, na het douchen breng je hem in één moeite aan op de puntjes van je haar, scheenbenen, knieën, ellebogen en het laatste restje verdeel ik over mijn nagelriemen. Het is wel noodzaak om niet teveel product te gebruiken anders blijft de huid wat glibberig aanvoelen en dat is niet zo prettig. Met een kleine hoeveelheid kom je heel ver, wel fijn want het product is dus zuinig in gebruik want hij is wel prijzig qua aanschaf. 


Mijn eerste kennismaking met Close Brussels is al een tijdje geleden en ik werd keer op keer aangenaam verrast door de kwaliteitsproducten met een knipoog. Er zijn drie bodylotions verkrijgbaar, de energizing met pepermunt en tea-tree, een cocooning met exotische tiarébloesem en een antioxidant lotion met extracten van roos, rabarber en magnolia die rijk zijn aan antioxidanten.

De bodylotion met antioxidanten is een luchtige lotion maar toch heel rijk van samenstelling. Hij smeert lekker vlot uit en trekt ook snel in dus het insmeren is zo gedaan met deze bodylotion, tijd is geen excuus om dit product niet te gebruiken. De bodylotion bevat voedende olus olie (het plantaardige antwoord op petroleum olie), galamboter, olijfolie, tarwekiemolie, jojoba olie, zonnebloemolie en extracten van roos, rabarber, magnolia en rozemarijn. De geur van deze bodylotion is licht bloemig en een tikje friszuur door de rabarber.

Als het nog bloemiger mag dan is de Body milk uit de 1902 Mille fleurs lijn van Berdoues een uitstekende keuze. Deze bodylotion bevat onder andere vitamine E,shea butter, zonnebloemolie, bijenwas en extracten van calendula en camelia. De zachte bloemengeur is subtiel en vrouwelijk. Een mooie geur maar wel eentje die momenteel een beetje vloekt bij mijn wat zwaardere herfstparfums. Dat is de reden dat ik liever een ongeparfumeerd product gebruik.

De lotion is wel enorm fijn in gebruik, de pompflacon is praktisch en de lotion voelt lekker fris aan op de huid en maakt haar lekker soepel en laat dus een subtiel geurtje achter dat ook goed waarneembaar blijft. Als je graag een geparfumeerde bodylotion gebruikt is deze wel heel erg fijn.

Of dit blijvertjes zijn weet ik nog niet, ik merk dat ik toch stiekem vaak mijn vertrouwde producten gebruik. Dus binnenkort volgt een artikel over mijn vaste koude maanden routine.

Producten van het Belgische merk Close Brussels shop je exclusief bij Planet Parfum in België, daar vind je ook de lichaamsverzorging van Elizabeth Arden. Berdoues parfums en de verzorging van de 1902 Mille fleurs lijn shop je bij de exclusievere parfumeriezaken.