zaterdag 25 augustus 2018

Hannah Body Shield SPF50


Het allereerste product wat ik in de beautycase stop als ik op reis ga is een SPF50, ik smeer al jaren een hoge SPF. Liever het zekere voor het onzekere en met die SPF50 word ik net zo mooi bruin als met een lage SPF. Kwestie van de zonuren goed benutten en zelfs met die hoge SPF niet té lang in de zon blijven. Ik heb het geluk dat ik heel erg snel een bruin tintje krijg en niet snel verbrand maar toch vind ik die hoge SPF vanzelfsprekend.

Jarenlang was de Dermalogica Sport SPF50 mijn absolute nummer 1 maar die positie is wankel want hannah heeft deze zomer een zonbeschermende crème voor het lichaam geïntroduceerd. Het is dik aan tussen de huidverbeterende producten van hannah en mij, ik vermoed ook dat de Body Shield SPF50 aan het eind van de vakantie mijn favoriete suncare product is.


Hannah huidverbetering is een merk van Nederlandse bodem en let heel erg goed op wat er wel maar vooral ook op wat er niet in de producten gaat. Zo is zelfs de meest gevoelige of kwetsbare lichaamshuid verzekerd van een maximale bescherming met zo min mogelijk kans op irritaties door het product. De Body shield is prettig in gebruik, de crème smeert heel erg fijn uit, dit door het gebruik van een combinatie van verzorgende bestanddelen en een breedspectrum UV bescherming. 

Door de combinatie van chemische en minerale filters weet je zeker dat je huid goed beschermt is. De Body Shield bevat onder andere het nieuwe UV-filter Tinosorb® A2B, een technologisch hoogstandje. Glycerine en vitamine E zorgen voor hydratatie en verzorging van de huid. Had ik al gezegd dat de crème erg lekker smeert en geen vettig of plakkerig laagje achterlaat?

De verpakking is lekker basic in zwart/wit uitgevoerd en daardoor toch chic, ik kan het enorm waarderen dat ze bij hannah vooral veel investeren in de inhoud van de verpakkingen. Het is niet al goud dat blinkt zal ik maar zeggen. Ik heb al regelmatig letterlijk en figuurlijk een glimmend goud potje uit een verpakking gehaald met teleurstellende resultaten. Bij hannah is mij dat nog nooit overkomen. 


Teveel UV-straling kan een heel erg nadelig effect hebben op je huid en je gezondheid, goed gedoseerde UV-straling zorgt juist voor een positief effect. Niets lekkerder dan buiten zijn in de zon, je lijf de kans geven om de UV-straling om te laten zetten in vitamine D en natuurlijk vanwege dat sunkissed tintje. Maar hiervoor zijn 10 tot 30 minuten al genoeg en die 30 minuten kunnen al teveel zijn als het gaat om verbranding. 

Ga dus zeker niet tijdens de warmste uren van de dag zonder bescherming het zonnetje in. Op vakantie probeer ik tussen 12 en 4 uit de zon te blijven, ofwel doe ik lekker een middagdutje (de ultieme vakantieluxe) of ik ga lekker in de schaduw zitten met een lekker boek of tijdschrift. 


Hannah huidverzorging shop je bij erkende hannah huidcoaches en via de hannah® webshop


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)