vrijdag 16 maart 2018

Gucci Bloom



Parfums met tuberoos, either you hate it or love it en bij mij is het vaak serieuze liefde. Geuren met tuberoos komen niet heel erg vaak voor omdat het sensuele aroma van de tuberoos vrij aanwezig en bedwelmend kan zijn maar in de juiste compositie is tuberoos verleidelijk, een tikje verwarrend maar altijd enorm sensueel en vrouwelijk.

Ook Gucci waagde zich aan een geurcompositie met tuberoos en dat juich ik enorm toe. Eind jaren 90 zette Tom Ford het modehuis Gucci terug op de kaart met zijn sexy en glamorous modecollecties en hij ging zich ook met de parfums bemoeien. Gucci Envy liet zien hoe sensueel lelietje van dalen kan ruiken en Gucci Rush is een pittige dame met een vurig kantje. Voor mij echt typische Gucci geuren, zelfverzekerd, glamorous en een tikje gedurfd. Na jaren van mooie maar niet heel erg uitdagende geuren is daar dus Gucci Bloom en weer even krijg ik die '90 vibe en dat voelt heel erg goed.


Gucci Bloom is een geur die op de huid tot bloei moet komen, vandaar de naam 'Bloom' die ook verwijst naar de rijke geur van een bloementuin die volop in bloei staat. Voor deze geur gebruikte Gucci tuberoos uit India, extract uit jasmijnknopjes en rangoon creeper, een klimop uit Zuid India die nog nooit eerder in een parfum gebruikt is. Deze klimop heeft bloemen met een poederachtige geur die wit uit de knop komen en dan langzaam roze kleuren en uiteindelijk een dieprode kleur hebben als ze zijn uitgebloeid.

Na het verstuiven van de geur valt de verleidelijke noot van de tuberoos meteen op waarna de geur een warme zonnige touch krijgt door jasmijn en een poederachtige finish door de klimop. Gucci Bloom is voor mij een blijvertje, deze geur blijft enorm lang aanwezig op de huid, iets wat ook steeds minder voorkomt bij nieuwe parfums die snel lijken te vervliegen. Als ik mijn sjaal omdoe is Bloom subtiel aanwezig en ook op de huid blijft Bloom een hele dag én nacht waarneembaar. 


De strakke flacon heeft een vintage vibe door de gelakte poederachtige tint en heeft iets weg van porselein. Hoewel ik die gedachte heel erg mooi vind heb ik mijn flacons toch liever transparant zodat ik kan zien hoeveel liefde er nog in de flacon zit. Bij Gucci Rush was dat ook altijd een dingetje, ik wist nooit wanneer de laatste dag zou zijn dat er nog iets uit mijn flacon zou komen, of zou dat bewust gedaan zijn om het leven een beetje spannend te houden?



Ik ben blij weer een tuberoos parfum aan mijn collectie toe te kunnen liefde want de collectie was wel toe aan een update. Oude geurliefdes met tuberoos zijn onder andere Infusion de Tuberose van Prada, Madonna's Truth or dare (een briljante geur, had ik niet verwacht in het 'hokje' celeb parfums), Vamp à NY van Honoré de Près, Lalique L'Amour, de eerste Marc Jacobs en Michael Kors geuren en de ultieme tuberoos geur en Blonde van Versace (helaas al heel wat jaren niet meer verkrijgbaar maar ik zou maar wat graag weer een flacon te pakken willen krijgen). Net als dit kleine meisje die tijdens het fotograferen de flacon Bloom te pakken probeert te krijgen haha.

Stiekem hoop ik nog op een lekkere zomerse variant met nog meer jasmijn en misschien een vleugje citrus? Hopelijk dan wel in een transparante flacon, dezelfde strakke vormen maar dan met die bloemenprint van het doosje op het glas, please Gucci? En als ik dan toch bezig ben, ik zou graag een comeback zien van Gucci Envy. Voorlopig ben ik even zoet met deze flacon Bloom maar er is altijd plaats voor meer parfums toch?