vrijdag 16 juni 2017

Lancaster Sun for Kids



Kinderen en producten voor in de zon, het is zo belangrijk om hun huidjes te beschermen tegen de schadelijke invloeden van de zon. Het kan soms even zoeken zijn voor je een product gevonden hebt waar je 100% tevreden over bent. Vorig jaar was mijn mini 6 maanden toen we op vakantie gingen en het zoeken naar een product met hoge SPF zonder filters en bestanddelen waar ik niet achter stond bleek een hele opgave. Maar dan vind je dat zuivere product en dan smeert het weer niet fijn en is het bijna niet van de huid te verwijderen, zucht.... Ik ben gewoon nog al lastig en veeleisend vrees ik.

Lancaster is een van de weinige merken die qua suncare meedenken op beide vlakken, de filters moeten goed hun werk doen maar niet onnodig schadelijk zijn voor de gezondheid. Anderzijds begrijpen ze ook dat je als moeder al druk genoeg bent om je kroost op het strand of bij het zwembad in de gaten te houden en dat een beschermend product relatief eenvoudig aan te brengen moet zijn.


De Full Light technology die de huid beschermt tegen alle stralen van het lichtspectrum is ook gebruikt in de Lancaster sun for kids producten, een tweetal beschermende producten met SPF50+ die de tere kinderhuid beschermt maar die ook heel erg prettig in gebruik zijn. De zachte crème laat zich heel fijn over de huid verdelen, de blauwig witte textuur verraad de aanwezigheid van minerale filters maar deze variant laat geen witte waas achter.

De Wet skin application technologie zorgt ervoor dat het product aangebracht kan worden op een natte huid en Sun kids is ook bestand tegen water en transpiratie. Dus zodra je kindje uit het zwembad komt kan je ze direct insmeren en weer terug het water in laten gaan (geen ongeduldige praktijken meer dus!). Alsof het allemaal niet al fijn genoeg is is de formule ook zand- en zoutproof, zand en zout blijven niet plakken aan de huid, een prettig extraatje.


Deze verzorging krijgt van mij een dikke voldoende, de geur is subtiel, de crème smeert goed uit en doet wat hij belooft. In Mei ben ik een week met manlief en dreumes naar Italië geweest en daar is de crème volop getest. We gingen s'morgens zwemmen (water was nog wel wat frisjes....brrrr) tijdens de warmste uren lag dreumes in de schaduw te slapen en aan het eind van de middag gingen we weer even zwemmen. Ik smeerde haar regelmatig opnieuw in en deed dat ook lekker royaal. Voldoende product aanbrengen is noodzakelijk voor een optimale bescherming. Door de prettige textuur duurde dat insmeren trouwens ook niet langer dan nodig want ik vrees dat mijn mini mijn slechtste eigenschap heeft meegekregen... Ze is ook al erg ongeduldig...

Ik speel wel een beetje vals want in de verpakking van het product staat dat het product geschikt is voor kids vanaf 3 jaar en mijn dreumes is nu 16 maanden. Dit heeft niets te maken met de formule of mogelijk schadelijke ingrediënten maar alles met de wetgeving rondom veiligheid en blootstelling van de kinderhuid aan de zon. Eigenlijk moet je je kindjes namelijk tot de leeftijd van 3 jaar (en daarna moet je ze natuurlijk ook met mate in de zon laten) zoveel mogelijk uit de zon houden, vandaar dat je op veel producten ziet staan dat ze pas vanaf de leeftijd van 3 jaar gebruikt mogen worden.


Beetje lastig als je kindje jonger is maar toch zo nu en dan even in het zonnetje komt, je kan ze ook niet de hele dag binnenhouden. Ik persoonlijk maak de keuze om dus wel die producten te gebruiken met het 3+ jaar advies maar dan wel binnen de richtlijnen van het 'veilig' zonnen, dus vermijd ik de zon tussen 12.00 en 16.00 en zoek ik de rest van de dag ook regelmatig de schaduw op. Op de momenten dat dochterlief in het zonnetje speelt heeft ze wel een hele goede bescherming nodig en die bescherming vertrouw ik toe aan Lancaster.

Het is dus vooral zaak om zorgvuldig om te gaan met de tijd dat je kleintjes in ze zon komen en let ook op tijdens lange ritten in de auto op zonnige dagen, tijdens wandelingen of als je kindje achterop de fiets zit. Ongemerkt komen ze toch regelmatig onbeschermd in de zon. Ik zorg dat er altijd een beschermend product in mijn handtas zit voor het geval dat. Grote kans dat het deze tube van Lancaster is. Ik denk dat ik maar snel een reserve tube ga halen want met dat mooie weer zal de tube snel leeg zijn. Dan neem ik meteen een fijne Lancaster Oil-free spray voor mijzelf mee, al jaren een trouwe reisgenoot tijdens de vakantie. Lancaster is verkrijgbaar bij de parfumerie.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)