woensdag 5 april 2017

Guerlain Aqua Allegoria

Guerlain Aqua Allegoria 

Ik kan mij nog goed de lancering van de allereerste Aqua Allegoria geuren van Guerlain herinneren, mijn favorieten destijds waren de frisse Pamplelune en bloemige Rosa Magnifica. Sindsdien heeft Guerlain een flink aantal geuren in deze serie uitgebracht en de nieuwste lanceringen doen mij qua omschrijving sterk denken aan mijn favorieten van toen dus ik ben erg nieuwsgierig naar deze twee nieuwkomers.

De Aqua Allegoria Eaux Fraîches collectie is geïnspireerd op de natuur en de levensvreugde van zomerse dagen. Weelderige tuinen vol zonneschijn, ruisende bladeren en bloemblaadjes en vruchten vormden de inspiratiebron van de parfumeur die lichte vrolijke geuren creëerde net dit beeld in het achterhoofd. De Aqua Allegoria parfums combineren de frisheid van eau de cologne en de diepte van een eau de parfum en er zijn nu zes eaux fraîches verkrijgbaar waarvan vier vaste geuren, een nieuwe geur en een geur die speciaal verkrijgbaar is in duty free shops.


Bergamote Calabria is een zonnige geur op basis van citrusschillen uit Calabria. De schillen van dit groene goud van Calabria krijgen gezelschap van bergamotsap, blaadjes en bloesem van zoete limoen, witte muskus, vanille, roze peperbes en gember.

Rosa Fizz is een travel exclusive en een melange van delicaat zoete roos en sprankelende fruitnoten. Lychee en zwarte bessen vormen een friszure opening waarna bloemblaadjes van rozen rusten op een warme basis van sandelhout.

De Aqua Allegoria parfums zijn verpakt in een mooie simpele variant op de iconische bijenflacon en zijn, met uitzondering van Rosa Fizz, verkrijgbaar in de parfumerie.