zondag 12 februari 2017

Clarins Spring 2017 Contouring Perfect collection

Clarins Spring 2017 Contouring Perfect collection

De lentelook van Clarins heeft als uitgangspunt het versterken van de natuurlijke gelaatstrekken en ze te modelleren zodat de sterke punten beter tot hun recht komen. Contouring is iets wat niet nieuw is maar ik was wel erg benieuwd wat Clarins met het concept ging doen. Clarins staat voor mij voor zachte maar natuurlijke looks die je eigen schoonheid benadrukken.


Het Limited edition face contouring palette bestaat uit drie universele tinten waarmee je met de vorm van je gezicht kan spelen, de donkere tint versmalt en de highlighter brengt naar voren. Met de blusher benadruk je je jukbeenderen. De poeders zijn verrijkt met biologische amandelolie en het anti-pollution complex van Clarins dat de huid beschermt tegen invloeden van buitenaf.


De textuur van de poeders is heel zacht maar ze geven toch voldoende kleur af in een enkele beweging. In combinatie met het bijzonder vormgegeven penseel is het een heel leuk speeltje. Nu ben ik best tevreden over mijn gezichtsvorm dus voor mij voldoet dit palette voldoende aan mijn verwachtingen.

Clarins Limited edition face contouring palette 

Voor de ogen is er ook een limited edition in de vorm van een 4 Colour All-in-one pen die 3 tinten voor de ogen en één tint voor de lipcontour bevat. Er zijn drie nieuwe tinten ombre iridescente waarvan je hieronder de 09 Silver Rose kan zien. Verder bestaat de look uit de reeds bestaande Be Long mascara en het perfect eyes & brow palette. Wel zijn er ook drie nieuwe tinten Joli Rouge Brilliant, een mooie nude, cranberry roze en een diepe pruimtint. 


De Ombre Iridescente is een romig poeder dat droog en vochtig gebruikt kan worden voor een extra geaccentueerde blik. Silver Rose is een mooie metallic roze tint met koele zilveren ondertoon. Het poeder brengt prettig aan maar je moet wel zuinig zijn anders kan het een beetje korrelen, dus best het eerst een hoeveelheid op een penseeltje doen en even afstrijken op de rug van je hand zodat je de kleur rustig op kan bouwen.

Deze tint is trouwens heel erg mooi over een antraciet oogpotlood, door de zilveren ondertoon en roze tint krijg je dan een heel mooi effect. De eyeshadow blijft goed zitten en voelt prettig aan op de tere oogleden.

Clarins 09 Silver Rose

Ik twijfen nog over het All-in-one potlood en de lipstick in 31 Tender nude (ik ben geboren op 31 Augustus dus een nudetint en de dag van mijn verjaardag dat is wel toevallig toch? Of denken alleen beauty addicts zo?).

Deze mooie frisse look shop je bij Clarins verkooppunten.