zondag 17 juli 2016

Summer beauty favorites: make-up

Summer beauty favorites: make-up

De koffer inpakken voor de vakantie is al een serieuze aangelegenheid, maar waar ik pas echt slapeloze nachten van heb is de inhoud van de toilettas. Ik weet wel heel goed wat ik mee wil hebben maar dan zou er een extra koffer mee moeten voor de beautyspulletjes en dat is een beetje te mal toch?

Om teveel gedoe te vermijden begin ik al vroeg aan een voorselectie waarbij de meedogenloze knockouts van The Voice op gezellige afvalraces lijken. Ik selecteer de items die ik op dat moment het meest gebruik en aangezien dat er vaak toch nog veel zijn moeten er daar ook nog een aantal van afvallen... Tien lipsticks mee op vakantie? Dat mag zolang het geen 10 bijna identieke nudes zijn...of houd ik mezelf dan gewoon voor de gek? Anyway... hier een paar items die kans maken om mee te gaan naar Italiƫ al bestaat de kans dat ik daar make-uploos rondhuppel door de babydrukte... Ach je kan het maar bij je hebben...kuch...


Givenchy Le Rouge Perfecto is een onweerstaanbaar luxe... en toen moest ik even heel hard nadenken hoe ik het product zou omschrijven want het is een lippenbalsem maar dat woord is eigenlijk niet chic genoeg voor dit hele mooie hebbeding... Anyway, deze lipbalm is een intensief hydraterende balsem die de lippen voller maakt en subtiel rozig kleurt. De zachtroze lederen huls is elegant en beeldschoon. Persoonlijk ben ik niet zo voor het licht tintelende effect wat de balsem geeft maar ik heb ook redelijk vooraan gestaan toen de volle lippen werden uitgedeeld dus ik heb het voller makende effect ook niet zo nodig.

De Dior Addict in Pause is een mooie caramelkleurige nudetint met mooie glans. Perfect als finishing touch voor een mooie subtiele maar zonnige look. De lipstick is een plaatje om te zien en voelt lekker romig en verzorgend aan op de lippen.


En voor die zonnige look is een bronzer natuurlijk onmisbaar, de Terracotta van Guerlain is al jaren favoriet. Guerlain brengt ook regelmatig mooie limited editions uit zoals dit exemplaar uit de zomerlook. De Koraalrode beschermhoes is voor mij een heel fijn extraatje, ik laat nog wel eens een mooi compact vallen met tragische gevolgen.... Nu is mijn Terracotta tenminste iets veiliger als ik ze per ongeluk laat vallen. Ach en als er weer een sneuvelt heb ik wel een goed excuus om weer een nieuwe te kopen...


Maar beter is het toch om er zuinig op te zijn want ze zijn zo mooi en superfijn in gebruik, Guerlain Terracotta is altijd precies goed in balans, niet teveel glinster maar ook niet te mat, gewoon een perfect vleugje zonneschijn voor op het gezicht.


Een goede concealer is trouwens ook een must voor mij, de Givenchy teint couture anti-cernes embelliseur Dentelle beige heeft een ingebouwde highlighter voor een extra frisse blik. De stick brengt heel erg prettig aan en deze stick is behoorlijk dekkend dus zelfs ik lijk na een korte nacht erg fris en wakker dankzij deze toverstaf.



Een onmisbaar beautytool is en blijft mijn Tweezerman, ik ben nogal van de double checks maar ik raak de tel kwijt van het aantal keren dat ik check of ik mijn Tweezerman wel heb ingepakt. Perfecte wenkbrauwen, splinters noem maar op, dit is en blijft de nummer 1 beautytool. Het begint een beetje een hall of fame artikel te worden hihi of ben ik gewoon heel erg trouw?


Een mascara kan je look maken of breken, de Guerlain Cils d'enfer so volume zorgt voor subtiel vollere wimpers zonder klonten of aan elkaar klevende wimpers en is er ook in waterproof variant.


De magic eyeshadow van Collistar is stiekem een 2 in 1 product want ik gebruik deze niet alleen als oogschaduw maar ook als highlighter. Dit was wel een limited edition uit de nude look maar ik heb de kleurtjes nog gespot in de Douglas online shop. Deze glinsterende vloeibare oogschaduw is verkrijgbaar in 4 mooie tinten. Zie hieronder eens hoe mooi de glinstering is!


Benefit Gimme Brow is een getinte gel waarin hele kleine vezeltjes zitten die je wenkbrauwen voller maken en meteen voorzien van een mooi fixerend kleurtje. Dit is nog de oude vormgeving, inmiddels is het hele assortiment van Benefit voor de wenkbrauwen vernieuwd. Daarover binnenkort meer.

Dit is een heel fijn product dat je wenkbrauwen mooi in model brengt en houdt maar dat ook zorgt voor vollere wenkbrauwen (heel fijn als je ooit net als ik fanatiek je wenkbrauwen hebt geƫpileerd maar niet net als ik het geluk hebt gehad om volle wenkbrauwen terug te krijgen, ik had in de 90's echt streepjes...oei...what was I thinking?). Benefit is exclusief verkrijgbaar bij Douglas, ook fijn voor Belgische beautyliefhebsters dat de items in de webshop verkrijgbaar zijn, Douglas verstuurt je bestelling gratis en snel en je mag altijd 2 leuke samples uitkiezen.


Bij Douglas hebben ze trouwens ook hele leuke parfumverstuivers in handtasformaat zoals onderstaand exemplaar. Handig is dat deze verstuiver navulbaar is en dat je ook van geur kan wisselen (het nadeel van mijn geliefde travalo verstuivers). Ik ga nu maar eens bedenken wat er qua huidverzorging mee moet op vakantie.... 


Default - 468x60

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)