zondag 15 mei 2016

Jane Iredale Glow Time BB Cream 05 & 07

Jane Iredale Glow Time BB Cream 05 & 07

De grote hype rond BB creams is misschien al een beetje voorbij maar de veelzijdige verzorging met een tintje (of moet ik zeggen het veelzijdige tintje dat verzorgt?) heeft in veel make-up tasjes al een vast plekje weten te veroveren. De afgelopen jaren lanceerde het ene na het andere merk een BB cream want iedereen wou wel mee snoepen van het succes. Jane Iredale is geen merk dat blindelings trends volgt maar dat vertrouwt op een vast assortiment aan minerale make-up waaronder een heel uitgebreid assortiment aan foundations en verzorgingen met een tintje zoals de Dream Tint en Glow Time BB cream.

De Glow Time Full coverage mineral BB cream is een verzorgende make-up (Jane Iredale heeft een naam hoog te houden en ze noemen hun productlijn niet voor niets the Skincare make-up) die vlekjes verdoezelt, de huid gladder en glanzender maakt en dat alles met behulp van minerale pigmenten die zich aan de huid aanpassen. De 7 verkrijgbare tinten variëren van heel licht voor een lelieblanke huid tot intens voor de donkere huid.


Zoals ik al aangaf kan je van de verzorgende eigenschappen van dit product heel veel verwachten, pompelmoes extract zorgt voor een natuurlijke glow en vermindert poriën en rimpels, appelextract maakt glad door de huid zachtjes te peelen, olie uit zonnebloempitten is rijk aan vitamine E, aloë vera verzacht en kalmeert en een SPF 25 die tot 40 minuten waterbestendig is zorgt voor een fijne bescherming tegen UV straling. Ook fijn om te weten, de veganistische formules zijn vrij van tarwe en niet op dieren getest (ze zijn goedgekeurd door zowel Leaping bunny als Peta)

De Glow time breng je aan door een paar ieniemienie druppels (het product is enorm dekkend dus je hebt echt maar heel erg weinig nodig) stipsgewijs over je gezicht te verdelen en deze stipjes van het midden van het gezicht naar buiten toe uit te werken. Doe dit met je vingers, de speciale Flocked sponge of de blending brush (ook de penselen van Jane Iredale zijn superfijn om mee te werken). De super zachte maar dekkende formule mag zelfs als concealer onder de ogen gebruikt worden.


Wat even lastig is in het begin is de te gebruiken hoeveelheid, veel BB creams zijn vrij transparant maar deze van Iredale zit boordevol pigment en de formule is romig maar toch fris. Doseren is het toverwoord en je kan beter met een dun laagje beginnen en vervolgens plaatselijk bijwerken dan direct een flinke hoeveelheid te gebruiken. Als je die fout begaat (zoals ik dus eerst deed) dan flatteert het product niet en heb je juist kans dat het in de fijne lijntjes en in de poriën kruipt. Ik ben niet altijd even handig als het om vloeibare make-up producten gaat... Het product werkt goed uit en heeft een aangename volle textuur die toch fris aanvoelt.

Deze BB heeft een fruitige geur en een voor een BB cream uitzonderlijke dekking. Toch is het niet helemaal mijn product maar ik denk dat ik wel snap waarom. Foundations en ik waren altijd een moeilijke combinatie tot ik de poeder foundations van Jane Iredale ontdekte. De Purepressed base (compact poeder, dekt enorm en matteert supermooi) is al jaren mijn foundation BFF en hoewel ik soms even vreemdga met de Amazing base (losse poeder zorgt meer voor een glowy satijnmatte finish) is de Purepressed een vast onderdeel van mijn make-up routine geworden. Crèmeblush en ik gaan ook niet samen, ik denk dat ik een originele poederdoos ben...

Toch mijn favoriet, de Purepressed base die je kunt navullen, ecofabulous toch?
Mijn Purepressed stash, ik heb ze van mijn meest bleke tot bruine huidskleur meng ze om de perfecte tint te krijgen 

Deze Glow time BB gebruik ik nu voornamelijk als lichte concealer voor onder de ogen en de rest van mijn gezicht wordt voorzien van een laagje Purepressed indien nodig (eigenlijk voornamelijk op en rond mijn neus vanwege kleine zichtbare adertjes langs mijn neus die de Purepressed perfect camoufleert). Als je wel fan bent van vloeibare texturen dan is de Glow Time zeker het uitproberen waard, gewoon een kwestie van een salon die met Jane Iredale werkt binnenstappen en je eens te laten informeren over deze prachtige make-up. Er zit altijd wel een textuur bij die jouw perfecte match is.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)