vrijdag 15 april 2016

Beauty icoon: Guerlain Terracotta

Beauty icoon: Guerlain Terracotta

Ik weet het nog goed, maanden had ik gespaard voor het magische poeder, toen ik het eenmaal in mijn bezit had was ik in de wolken. Al mijn vriendinnetjes waren destijds (ik zat in de brugklas van de middelbare school) helemaal niet zo bezig met luxe merken maar dit poeder van Guerlain was een item waar ik al lang van droomde. 

Na een paar weken gebeurde het onvermijdelijke (ik en poedercompacts... geen goede combi, het gaat tegenwoordig al iets beter maar regelmatig gaat het nog mis), ik liet mijn geliefde Terracotta poeder vallen... Ik hoef je niet uit te leggen dat dat echt wel wat liefdesverdriet opleverde. Maar wat maakt dit poeder nou zo bijzonder? 


Het bronzing poeder van Guerlain werd uitgevonden in 1984, aan het begin van de jaren 80 was een gebruinde huid een teken van een relaxed en luxe leventje met voldoende tijd om in de zon door te brengen. Een bronzing poeder is de simpelste manier om je huid snel van een zongebruinde illusie te voorzien zonder daarvoor uren in de zon te hoeven liggen. 

Het iconische poeder is dit voorjaar opnieuw uitgevonden en verbeterd. Aan het assortiment zijn 4 nieuwe tinten toegevoegd, 00 voor de zeer lichte huid, 04 is perfect voor zongebruinde blondines, 07 is mooi voor een 'dubbelbloed' huidje zoals dat van mij (al ben ik vrij licht uitgevallen....) en 09 zorgt voor een stralende donkere huid. 

Het poeder heeft nu ook een nieuwe geur, een compositie van bergamot, witte muskus, neroli, jasmijn en ylang-ylang, die doet denken aan warme zonnestralen op de huid. Verzorgende bestanddelen zorgen daarnaast voor een product dat meer doet dan mooi maken alleen, het poeder verzorgt de huid ook. 


Naast het poeder bestaat de Terracotta lijn uit nog meer fijne producten waarvan het Terracotta parfum, de Joli Teint en het penseel de meest populaire zijn. Ik heb zelfs nog de voorganger van het penseel dat al zeker 15 jaar trouw dienst doet. Een mooi penseel is een investering voor lange tijd als 
je er maar goed voor zorgt. \

De Terracotta geur is zonnig en warm, al overweeg ik dit voorjaar weer eens over te stappen op Jardins de Bagatelle, één van de vele prachtgeuren van Guerlain. Mijn Bronzing poeder heb ik inmiddels ook alweer in gebruik voor een lekkere zonnige glow op mijn gezicht. 



Default 8 - 300x250

Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)